رئیس انجمن نمایش منطقه آزاد اروند تاکید کرد؛

ارج نهادن به آرمان‌های اصلی دفاع مقدس با تئاتر خیابانی

۱۴۰۰/۰۷/۰۶ - ۰۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۸۹۲۶
ارج نهادن به آرمان‌های اصلی دفاع مقدس با تئاتر خیابانی
رئیس انجمن نمایش منطقه آزاد اروند می‌گوید: اگر بخواهیم آرمان‌های اصلی دفاع مقدس را ارج نهیم، یکی از راه‌هایی که می‌شود ارتباط مردم را با این آرمان‌ها حفظ کرد همین تئاتر خیابانی است.

 شهرام پورعسگر، رئیس انجمن نمایش منطقه آزاد اروند درباره برگزاری همایش تئاتر خیابانی ویژه هفته دفاع مقدس در این منطقه به خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: ما در منطقه آزاد اروند، سه مکان اعم از گلزار شهدا، تالار مهر و فانوس خرمشهر را برای اجراهای تئاتر خیابانی در نظر گرفته‌ایم. در این مدت چند روزه، شش نمایش اجرا خواهد شد.

او در خصوص ظرفیت‌های تئاتر خیابانی در زنده نگه داشتن یاد و خاطره دفاع مقدس، یادآور شد: در حال حاضر کرونا فوریت‌هایی را به وجود آورده که از سالن‌ها نمی‌توانیم استفاده کنیم. بنابراین بهترین گونه تئاتری که این روزها می‌توان از آن استفاده کرد تئاتر خیابانی است چون در یک محیط آزاد اجرا می‌شود. همان‌طور که می‌دانید منطقه ما یک منطقه جنگی است و  قدمت زیادی در این زمینه دارد. از سویی هم تئاتر خیابانی بی‌واسطه با مردم ارتباط برقرار می‌کند. بنابراین اگر ما بخواهیم آرمان‌های اصلی دفاع مقدس را ارج نهیم، یکی از راه‌هایی که می‌شود ارتباط مردم را با این آرمان‌ها حفظ کرد همین تئاتر خیابانی است.

رئیس انجمن نمایش منطقه اروند با تأکید بر این‌که تئاتر خیابانی بدون واسطه با مردم ارتباط برقرار می‌کند، در رابطه با نقش تئاتر خیابانی در ترویج فرهنگ‌سازی در میان اقشار مردم، اظهار داشت: تئاتر خیابانی از طرف مردم انتخاب نمی‌شود، بلکه این تئاتر خیابانی است که مردم را انتخاب می‌کند و برعکس تئاتر صحنه‌ای است. همین ویژگی نیز تئاتر خیابانی را تأثیرگذار می‌کند.

پورعسگر در پایان گفت: در حال حاضر تئاتر خیابانی یک راهکار بسیار خوبی است برای این‌که چراغ تئاتر روشن بماند و ارتباط مردم با تئاتر قطع نشود. من خیلی خوشحال هستم که این همایش برگزار می‌شود. برگزاری تئاتر خیابانی در این شرایط یک کور سوی امید است.

40گفتنی است؛  تئاتر خیابانی در قالب 120 اجرا به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و ایام اربعین حسینی از 31 شهریور تا ششم مهرماه سال جاری به همت کانون تئاتر خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی در استان‌های تهران، کرمانشاه، کردستان، ایلام و منطقه آزاد اروند در بوستان‌ها، گلزارهای شهدا و مناطق عملیاتی اجرا شدند.

نظر شما