امینی: تولیدات شبکه نمایش خانگی به سینما نزدیک‌تر است/ نظارت تلویزیون بر این رسانه تصمیم اشتباهی است

۱۴۰۰/۰۹/۱۵ - ۰۵:۳۲:۵۰
کد خبر: ۱۲۴۰۱۳۳
امینی: تولیدات شبکه نمایش خانگی به سینما نزدیک‌تر است/ نظارت تلویزیون بر این رسانه تصمیم اشتباهی است
علیرضا امینی، کارگردان فیلم‌های سینمایی «هفت دقیقه تا پاییز»، «انتهای خیابان هشتم» و «دلتا ایکس»، با اشاره به اینکه تولیدات شبکه نمایش خانگی به سینما نزدیک‌تر است تأکید کرد نظارت تلویزیون بر این رسانه تصمیم اشتباهی است.

علیرضا امینی، کارگردان سینما، در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: شبکه نمایش خانگی رسانه‌ای است که به سینما نزدیک‌تر از تلویزیون است و اگر آثار تولید شده در این رسانه را در همه جای دنیا نیز دنبال کنیم متوجه می‌شویم که تولیدات آن به سینما نزدیک‌تر است و تلویزیون با توجه به محدودیت‌هایی که دارد نمی‌تواند گزینه مناسبی برای مدیریت شبکه نمایش خانگی باشد.

امینی خاطرنشان کرد: سریال‌های تولید شده در شبکه نمایش خانگی در فضای بازتری ساخته می‌شوند و به نوعی خط قرمزها در این رسانه بسیار کمتر از تلویزیون است اما اگر مدیریت شبکه نمایش خانگی بر عهده تلویزیون باشد به لحاظ ساختاری و محتوایی محدودیت‌هایی حاکم خواهد بود که قطعاً به ضرر شبکه نمایش خانگی است. در این رسانه لازم است نگاه‌های بازتری با نظارت کارشناس‌های بهتر حاکم باشد تا مخاطبان حاضر به هزینه کردن برای دیدن سریال‌های شبکه نمایش خانگی باشند.

او افزود: طی ماه‌های گذشته که نظارت شبکه نمایش خانگی به طور کامل در اختیار ساترا قرار گرفته شاهد اعتراضات متعدد سینماگران به سانسور آثارشان بوده‌ایم و می‌دانیم در سریال‌هایی چون «زخم کاری» و «خاتون» سانسورهای متعددی صورت گرفته است و متأسفانه به نظر می‌رسد چنین درکی وجود ندارد که شبکه نمایش خانگی مخاطب خاص خود را دارد و باید در این رسانه فضا بازتر باشد. کاملاً مشخص است که همان نظارت حاکم در صداوسیما در شبکه نمایش خانگی وجود دارد و این اتفاق برای این رسانه بسیار نگران کننده است.

کارگردان فیلم سینمایی «استشهادی برای خدا» تأکید کرد: چند روز پیش قسمت اول سریال «میدان سرخ» را دیدم و سانسورهای تصویری عجیبی در این سریال به چشم می‌خورد که به کیفیت اثر لطمه‌ای جدی وارد کرده بود. این وضعیت در حال حاضر برای سریال‌هایی است که از وزارت ارشاد مجوز ساخت‌شان صادر شده و در ادامه اگر نظارت بر محتوای شبکه نمایش خانگی بر عهده ساترا باشد قطعاً وضعیت به مراتب بدتری را شاهد خواهیم بود.

امینی در پایان اظهار داشت: اگر این وضعیت ادامه داشته باشد و نظارت بر شبکه نمایش خانگی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنگردد قطعاً این رسانه به سمت نابودی می‌رود و کمتر کسی حاضر به دیدن سریال‌های شبکه نمایش خانگی خواهد شد.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز