در برنامه «درنگ» بررسی می‌شود؛

ایران سیاهچاله پرندگان مهاجر / ببینید

۱۴۰۰/۰۷/۰۹ - ۱۰:۰۶:۲۹
کد خبر: ۱۲۴۰۷۴۲
ایران سیاهچاله پرندگان مهاجر / ببینید
قسمت دوم «صدای آب» از مجموعه مستندتنهایی به کارگردانی سعید نبی و مریم خدیوی بروجنی با تحلیل موضوعات چالشی اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی حاشیه تالاب انزلی امشب جمعه 9 مهرماه ساعت 15 : 23 از شبکه یک پخش می شود. همچنین برنامه تحلیلی استودیویی درنگ تنهایی نیز با اجرای عبدالرضا امیر احمدی بلافاصله ساعت ۲۳:۴۵ روی آنتن می رود.

به گزارش برنا، آنچه در برنامه درنگ تنهایی این هفته با حضور کارشناسان قضایی و اجرایی این تالاب تحلیل خواهد شد چرایی تبدیل شدن ایران به سیاهچاله پرندگان مهاجر است که از سرتاسر دنیا سالانه به این کشور سفر می کنند اما هربار کمتر از نیمی از آنها باز خواهند گشت که موجب تعجب کارشناسان بین المللی شده است.

همچنین چرایی ورود فاضلابهای بیمارستانی، صنعتی و شهر به این تالاب آنهم با کانال های ورودی ساخته شده توسط وزارت نیرو به همراه برداشت آب بی رویه از تالاب که موجب خشک شدن آن خواهد شد توسط کشاورزان با مجوز وزارت جهاد کشاورزی و نیرو از دیگر موضوعات چالشی است که صراحتا در این برنامه تحلیل خواهد شد.

لازم به توضیح است از اسناد مکتوب جایکا ( آژانس همکاری های بین المللی ژاپن) و قضایی این پرونده توسط دادستان سابق انزلی و معاون قضایی استان گیلان در این برنامه پرده برداری خواهد شد.

میهمانان برنامه درنگ تنهایی که ساعت 45 : 23 دقیقه جمعه این هفته از شبکه یک پخش خواهد شد ، سید رحمان سیدزاه دادستان سابق انزلی و معاون قضایی استان گیلان، دکتر مسعود باقرزاده کریمی رییس حوزه آبریز دریاچه ارومیه و مدیرکل سابق دفتر تالابهای سازمان محیط زیست و سعید نبی کارگردان و تهیه کننده مجموعه مستند تنهایی هستند.

تولید  مجموعه قصه محور مستند ۱۴ قسمتی از سال ۱۳۹۵ آغاز شده و تا  ۱۴۰۰در گروه فرهنگ، تاریخ و هنر شبکه یک سیما  به طول انجامید.

فیلم‌برداری این مجموعه در پنج استان خوزستان، گلستان، مازندران، گیلان و تهران در چهار فصل صورت پذیرفته است.

ریزگرد، آب و خشکسالی، تالاب‌های شادگان و هورالعظیم، شکارچی، محیط‌بان، جنگلبان، جنگل‌نشین، آلودگی هوا و… از موضوعات این مجموعه مستند هستند و فیلم‌نامه هر قسمت این مجموعه به صورت مستقل تهیه شده است.

همچنین در ادامه تیزر برنامه این هفته درنگ تنهایی را می بینید:

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز