معرفی فیلم؛

«فیتزکارالدو» یکی از جاه‌طلبانه‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما

۱۴۰۰/۰۷/۱۴ - ۰۵:۰۲:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۰۸۱۱
«فیتزکارالدو» یکی از جاه‌طلبانه‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما
فیلم حماسی «فیتزکارالدو»ساخته ورنر هرتزوگ، یک فیلم جاه‌طلبانه تحسین‌شده است که در تاریخ سینمای جهان اثری خاص به حساب می‌آید.

به گزارش برنا، فیلم «فیتزکارالدو» را می‌توان یکی از فیلم‌های مهم تاریخ سینما دانست که در شرایط خاصی ساخته شده‌اند. این فیلم که سال‌ها ساخت آن زمان برد تماماً در لوکیشن‌های واقعی ساخته شده است که در نهایت جایزه بهترین کارگردانی از جشنواره فیلم کن را برای هرتزوگ به ارمغان آورد.

کارلوس فیتزکارالد مردی است که می خواهد به هر قیمتی که شده به کائوچوی موجود در عمق جنگل های پرو دست یابد اما موج های تند رودخانه مانع دستیابی وی به هدفش می شوند. چاره کار ساده است: منتقل کردن کشتی از روی یک منطقه کوهستانی توسط کارگران محلی.

اگر وی بتواند به این هدف خود دست یابد یک سالن اپرا در دل جنگل خواهد ساخت. هرتزوگ در این فیلم از هیچ گونه مینیاتور یا جلوه های ویژه ای استفاده نکرده است. در واقع وی یک کشتی ۳۶۰ تنی را از روی یک کوه عبور داد و به همین دلیل جای تعجب ندارد که ساخت «فیتزکارالدو» خود حماسه ای است که در تاریخ سینما نظیر ندارد. سختی های ساخت این فیلم در مستندی به نام «مشقت رویاها»  بیان شده است و هرتزوگ نیز بعدها تفکرات خود در مورد این فیلم را در یک کتاب به نام «تسخیر بی ارزش» به رشته تحریر درآورد.

فیلم «فیتزکارالدو»، شاید تصویری از خود هرتزوگ باشد، مردی ماجراجو و عاشق اپرا که می خواهد موسیقی اپرایی کاروسو را با خود به پایگاه تجاری پرتی در قلب آمازون ببرد. بازی اعجاب انگیز کلوس کینسکی در نقش فیتزکارالدو و تصاویر سحرانگیز توماس ماخ به ویژه تصاویر هوایی او از جنگل های وحشی آمازون، فراموش نشدنی اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز