معرفی کتاب هفته؛

«طاعون ارغوانی» کتابی درباره فردای تیره و تار انسان

۱۴۰۰/۰۷/۱۵ - ۰۵:۰۳:۰۳
کد خبر: ۱۲۴۰۸۲۷
«طاعون ارغوانی» کتابی درباره فردای تیره و تار انسان
داستان‌های 5 گانه این کتاب از نوشته های او در واپسین سال های عمر، در نخستین دهه قرن بیستم است. نویسنده در این جا از سده های آینده گفت و گو می کند و به سرانگشت خیال کتاب سرنوشت بشر را ورق می زند تا صفحات ناخوانده را جلوی چشم ما بگذارد.

به گزارش برنا، کتاب طاعون ارغوانی به قلم جک لندن نویسنده آمریکایی است. این کتاب مجموعه ای از پنج داستان کوتاه است که البته قبلا همگی به تنهایی منتشر شده بودند و توسط مترجم در این مجموعه گرداوری شده اند.

این پنج داستان شامل: «دشمن همه دنیا»، «هجوم بی مانند»، «جالوت»، «حکایت عبرت آور» و «طاعون ارغوانی» می باشند. شباهت داستانهای این مجموعه در این است که لندن در تمام این داستانها تلاش کرده تا ظاهر زیبای علم و صنعت را کنار بزند و چهره دیگر آن را به نمایش بگذارد و برای این کار در این داستانها از سال 1987  در داستان «هجوم بی مانند» تا سال 2734 در «یک قصه ی عبرت آموز» پیش می رود. در داستان طاعون ارغوانی که بلندترین داستان این مجموعه است بیماری عجیبی کل دنیا را فرا می گیرد و همه مردم دنیا به جز چند نفر می میرند و آن چند نفر به شکل انسانهای اولیه به زندگی خود ادامه می دهند.

فصل مشترک این پنج داستان آن است که در آن‌ها لندن فردا را تیره و تار روایت می‌کند. در همه‌ی داستان‌ها فضای تیره و ماتم‌زده‌ی خاصی وجود دارد. دانشمندان دیوانه با اختراعات مخرب در پی نابودی جهان هستند.

«طاعون ارغوانی» طولانی‌ترین داستان این مجموعه است که نویسنده بیشترین تمرکز خود را معطوف آن کرده است. این داستان در اصل مستقلاً در سال 1912 جداگانه در مجله‌ی لندن به چاپ رسید؛ در حالی که سایر داستان‌های این مجموعه واقعاً کوتاه هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز