امیرحسین شریفی در گفت‌وگو با برنا:

امروزه سریال‌سازی در تلویزیون مانند گذشته نیست/ بودجه ناکافی و زمان کم به اثر ضربه زیادی می‌زند!

۱۴۰۰/۰۸/۰۱ - ۰۸:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۱۲۴۵
امروزه سریال‌سازی در تلویزیون مانند گذشته نیست/ بودجه ناکافی و زمان کم به اثر ضربه زیادی می‌زند!
امیرحسین شریفی تهیه‌کننده سینما و تلویزیون که در کارنامه هنری اش آثاری چون «هشت بهشت»، «روزهای بی‌قراری» ، «مرد نقره‌ای» و.... دیده می شود در خصوص نبود کیفیت بالا در سریال‌های مناسبتی با برنا گفت‌وگو کرد که در ادامه می‌خوانید.

امیرحسین شریفی، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون، در پاسخ به این سوال که چرا با وجود حساسیت‌های تلویزیون در ساخت آثار مناسبتی، سریال‌ها نتوانستند در این راه موفق عمل و مخاطبان را به خود جذب کنند؟ به خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: متاسفانه سریال‌سازی در صدا و سیما مثل سال‌های گذشته نیست. قبلا برای مناسبت‌ها و قصه‌ها و داستان‌های خوب و کشش‌دار تصمیماتی اتخاذ و باعث جذب بیننده می‌شد ولی درحال حاضر عده‌ای آماتور که واقعا این کاره نیستند به سراغ ساخت سریال‌های مناسبتی می‌روند و قصه‌ها در پایان هم از نظر لوکیشن و هم از نظر تصویر خوب از آب در نمی‌آید و جذابیتی برای بیننده ندارد.

او ادامه داد: امروزه سریال‌های سرگرم کننده و جذاب به شدت کم شده و همین موضوع باعث شده تلویزیون مخاطبان خود را از دست داده و متاسفانه در صدا و سیما دیگر سریال‌های جذاب ساخته نمی‌شود چراکه هم وضع اقتصادی سازمان بد است و هم از نظر بودجه پرداختی خوبی ندارد علاوه بر آن نیز یک سر ماجرا و معضل در سریال‌سازی به مدیران سازمان بر می‌گردد چراکه سلیقه‌ها فرق دارد و هر کسی خواستار آن است تا طبق سلیقه‌اش آثار تولید شوند.

این تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در این خصوص که چه تمهیداتی صورت بگیرد تا سریال‌سازی مانند سابق شود؟ اظهار کرد: افراد حرفه‌ای و کسانی که سریال‌ساز هستند و امتحانات خود را قبلا پس داده‌اند تا کارهایشان دیده شود باید به تلویزیون برگردند و کار خود را شروع کنند البته باید زمان مناسب و بودجه خوب نیز برای این افراد کاربلد لحاظ شود چراکه با این وضع اقتصادی کشور و با این گرانیها امکان ساخت سریال‌های خوب وجود ندارد.

امیرحسین شریفی در پایان در خصوص عدم اختصاص زمان کافی به سازندگان سریال گفت: معضل عجیب اینجاست که در مصوب کردن قصه‌های مد نظر انتظار می‌رود تا در زمان کم این اتفاق بیفتد و نویسنده شروع به نوشتن اثرش در یک مدت کوتاه کند تا در نهایت به سمت پیش تولید برود و عوامل انتخاب شوند و حتی بعد از آن نیز گفته می‌شود بودجه کافی در دست ندارند. اگر این اتفاقات حل شود و زمان مورد نیاز را به فیلمساز بدهند قطعا اتفاق خوبی برای رسانه ملی خواهد افتاد.

نظر شما