علی حدادی:

تلویزیون باید به رسانه‌ای برای انتقال مطالبات مردم به مسئولان تبدیل شود/ رسانه ملی باید شعار «ما می‌توانیم» را در جامعه ترویج دهد

۱۴۰۰/۰۷/۱۹ - ۰۸:۵۷:۰۴
کد خبر: ۱۲۴۱۹۴۹
تلویزیون باید به رسانه‌ای برای انتقال مطالبات مردم به مسئولان تبدیل شود/ رسانه ملی باید شعار «ما می‌توانیم» را در جامعه ترویج دهد
علی حدادی با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر رسانه‌های دشمن در تلاش بوده‌اند تا باور به شعار «ما می‌توانیم» را در جامعه دچار خدشه و آسیب کنند، تأکید کرد رسانه ملی باید این شعار را در جامعه ترویج دهد.

علی حدادی، نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: مسئولیتی که بر دوش رسانه ملی است بسیار سنگین و حائز اهمیت است و این رسانه باید در جهتی حرکت کند که بتواند نظر مخاطبان خود را جذب کند و ما امروز از این امکان باید در جهت یک فرهنگ‌سازی درست و جامع در راستای هدفگذاری‌هایی که رهبر معظم انقلاب تأکید دارند استفاده کنیم تا بتوانیم تمدن نوین اسلامی را ایجاد کنیم. رسانه ملی در حمایت از اهداف انقلاب که امام (ره) در وصیت‌نامه خود تأکید داشتند و برای مطالبات امروز رهبر انقلاب باید قدمی جدی بردارد.

حدادی خاطرنشان کرد: یکی از اصلی‌ترین وظایف رسانه ملی روشنگری است و لازم است این رسانه در قالب فرهنگ و هنر زمینه و بسترهای خوبی برای روشنگری در مسائل مختلف ایجاد کند. تلویزیون ابزارهای خوبی در این زمینه دارد که می‌تواند انتظارات مردم را برآورده کند اما لازمه این اتفاق شناسایی آسیب‌های اجتماعی مختلف است و تا زمانی که این اتفاق رخ ندهد انتظارات و نیازهای جامعه برآورده نمی‌شود و تا نیازها برآورده نشود تلویزیون نمی‌تواند مخاطب چندانی داشته باشد. تلویزیون باید بتواند بر اساس آنچه که در بخش‌های مختلف هدفگذاری می‌شود مخاطب جذب کند.

او افزود: جوانان بهترین نعمت الهی این سرزمین هستند و قطعاً صداوسیما باید در مسیری حرکت کند که مخاطبان جوان را به آثار خود جذب کند و در بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری آثارش متناسب با فرهنگ غنی اسلامی باشد و در همین زمینه بتواند آسیب‌شناسی درستی در جامعه خودمان نیز داشته باشد. تلویزیون باید یک نقشه راه جامع داشته و در این نقشه برآورده کردن انتظارات مردم نیز مطرح باشد تا بتواند در جهت درستی حرکت کند و به رسانه‌ای تبدیل شود که پلی بین مطالبه‌گری مردم از مسئولان باشد؛ به این معنی که تلویزیون باید بتواند مطالبات مردم را به گوش مسئولان برساند.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهاراتش تأکید کرد: تلویزیون باید در تولیدات مختلف دقت نظر داشته باشد که آنچه مدنظر رهبر و دغدغه‌های مردم است به خصوص در دو بخش سلامت و اقتصاد مورد توجه قرار بگیرد و من فکر می‌کنم حوزه تولید نیز باید بخش‌هایی در اختیار مردم باشد تا بسترهایی برای فعالیت بخش خصوصی نیز فراهم شود. از طرفی ما باید شاهد حضور نیروهایی از رسانه ملی در سطوح مختلف جامعه باشیم؛ انتظار ما از رسانه ملی این است که به معنای واقعی کلمه مردم باوری و خدا باوری را در آن شاهد باشیم و آن را به جامعه تزریق کند و از همه مهم‌تر اینکه رسانه ملی باید در ذائقه مردم «ما می‌توانیم» را ایجاد کند. متأسفانه در سال‌های اخیر تلاش‌های رسانه‌های بیگانه باعث شده تا به شعار "ما می‌توانیم" که امام خمینی (ره) و رهبری به ما آموختند آسیبی جدی وارد شود و توانمندسازی در این زمینه را وظیفه رسانه ملی می‌دانم که تنها در این صورت می‌توانیم فرهنگ غنی اسلامی را توسعه دهیم و در راستای ایجاد تمدن غنی اسلامی قدم برداریم. محقق شدن همه این ایده‌ها نیاز به تفسیر راه و نگاه به اسناد بالادستی و قرار گرفتن رسانه ملی در مسیری با رویکرد درست است که بتواند در جذب مخاطب نیز موفق باشد.

حدادی خاطرنشان کرد: با شناختی که از پیمان جبلی دارم انتظار می‌رود که رسانه ملی با مدیریت ایشان در سطح و تراز انقلاب اسلامی حرکت کند و الگویی باشد که مطالبات جدی مردم، مقام معظم رهبری، نخبگان و دانشگاهیان را مطرح می‌کند. مجلس شورای اسلامی نیز در بحث بودجه و اعتبارات لازم تمام تلاش خود را در حمایت از رسانه ملی خواهد داشت اما باید توجه داشته باشیم که در لایحه بودجه سال جاری نیز ما با مبلغ قابل توجهی کسری بودجه مواجه بودیم اما قطعاً زیرساخت‌های رسانه ملی نیاز به اعتبار بودجه دارد که امیدواریم شرایط برای اختصاص بودجه بیشتر به رسانه ملی فراهم شود.

نظر شما