معرفی فیلم هفته؛

«صورت زخمی» یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های گانگستری قرن بیستم

۱۴۰۰/۰۷/۱۵ - ۰۵:۰۴:۰۲
کد خبر: ۱۲۴۲۴۶۱
«صورت زخمی» یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های گانگستری قرن بیستم
«صورت‌زخمی» فیلمی محصول سال ۱۹۸۳ میلادی به کارگردانی برایان دی پالما، نویسندگی الیور استون و بازی آل پاچینو در کاراکتر تونی مونتانا است.

به گزارش برنا، فیلم «صورت زخمی» بازسازی فیلمی به همین نام محصول سال ۱۹۳۲ به کارگردانی هاوارد هاکس است.

این فیلم به داستان زندگی تونی مونتانا می‌پردازد که یک پناهنده کوبایی است که به فلوریدا آمده‌است و چگونگی تبدیل مونتانا به گانگستر شماره یک میامی را به تصویر می‌کشد.

فیلم با سخنرانی فیدل کاسترو آغاز می‌شود، در این سخنرانی کاسترو اجازه بازشدن دروازه‌های بندر ماریل و بیرون رفتن هزاران پناهنده کوبایی به سمت فلوریدا را می‌دهد. برخی از این پناهندگان پس از رسیدن به آمریکا رو به کارهای گانگستری آوردند. سکانس آغازین یکی از این پناهندگان یعنی تونی مونتانا را که جزو ۱۲۵٬۰۰۰ پناهنده کوبایی و یکی از دست کم ۲۵٬۰۰۰ کوبایی دارای پیشینه جنایی را نشان می‌دهد. مونتانا هنگام بازجویی شدن به دست افسر اداره پناهندگی دربارهٔ زندگی وی در کوبا و چگونگی پناهنده شدنش به آمریکا می‌باشد.

آل پاچینو، میشل فایفر و استیون باوئر بازیگران فیلم سینمایی «صورت زخمی» هستند.

فیلم «صورت زخمی» را از حیث داشتن صحنه‌های اکشن و نوع روایت داستان می‌توان یکی از متفاوت‌ترین فیلم‌های برایان دی‌پالما است که اتفاقاً از تحسین‌شده‌ترین آثار او نیز به حساب می‌آید. این فیلم در زمان اکران نیز با استقبال نسبتاً خوبی روبرو شد و توانست 66 میلیون دلار فروش داشته باشد که می‌توان آن را از محبوب‌ترین فیلم‌های گانگستری قرن بیستم دانست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز