بررسی دستمزد بازیگران در مقایسه با دستمزد اقتصادی جامعه؛

امیر غفارمنش:دستمزد بازیگران امروز با محبوبیت شان رابطه مستقیم دارد!/هنرمندان ایرانی از بی پولی خانه نشین شدند

۱۴۰۰/۰۷/۱۹ - ۰۴:۰۴:۰۳
کد خبر: ۱۲۴۲۵۱۲
امیر غفارمنش:دستمزد بازیگران امروز با محبوبیت شان رابطه مستقیم دارد!/هنرمندان ایرانی از بی پولی خانه نشین شدند
امیر غفارمنش، بازیگر طناز سینما و تلویزیون که در کارنامه‌اش بازی در آثاری چون «پیشونی سفید»، «پوست موز»، «نفوذی»، «خودزنی» و سریال‌هایی چون «آخر خط»، «دردسرهای عظیم» و... دیده می‌شود مهمان خبرگزاری برنا شد تا با موضوع بررسی دستمزدهای بازیگران در مقایسه با وضعیت اقتصادی امروز جامعه همراه ما باشد.

غفارمنش در خصوص فعالیت های اخیر خود به خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: در حال حاضر مشغول کار در «کلبه عمو پورنگ» هستم. یک مجموعه تلویزیونی ایرانی در ژانرهای کمدی، خانوادگی و موزیکال به کارگردانی احمد درویشعلی‌پور، نویسندگی محمد درویشعلی‌پور و تهیه‌کنندگی مسلم آقاجان‌زاده‌ است. فیلمبرداری این مجموعه در تهران، محله دهکده المپیک، در سوله‌ای حوالی پل آزادگان و دریاچه چیتگر انجام می‌شود  و در آبان ۱۴۰۰ به پایان می‌رسد. از نوآوری‌های دیگر این مجموعه می‌توان به پوشیدن یک لباس قومی ایرانی و توضیح درباره آن در هر قسمت توسط شخصیت عمو پورنگ اشاره کرد.

او در پاسخ به این سوال که بازخورد ها از نقش شما در کلبه عمو پورنگ مثبت بوده یا خیر؟ اظهار کرد: بله، خداراشکر بازخوردها تاکنون مثبت بوده و احساس می‌کنم کار برای کودکان درست‌ترین روش ممکن است و روند تغییر برای آن‌ها بسیار بهتر و راحت‌تر صورت می‌گیرد.

این بازیگر در این خصوص که آیا طی مراحل کار واکسینه شده یا خیر؟ بیان کرد: بله من واکسن برکت زده‌ام.

غفارمنش در خصوص میزان تولیدات در دوران کرونا اظهار کرد: من به دلیل اینکه مشغول کار بوده‌ام متوجه تغییرات در روند تولید نشده‌ام اما بسیاری از همکاران من به خصوص افرادی که در تئاتر مشغول به کار هستند شرایط بسیار بدی از لحاظ کاری دارند و خانه نشین شدند و درآمد کافی ندارند. مسلما اگر این شرایط در کشورهای دیگر اتفاق افتاده بود مسئولین مستمری ثابتی به هنرمندان می دادند ولی متاسفانه در ایران چنین نیست و در این دو سال با ورود کرونا شرایط نا مساعدی برای اهالی تئاتر رقم خورده و این شرایط به شدت بحرانی است.

این بازیگر تلویزیون و سینما در این خصوص که چرا تفاوت زیادی بین دستمزدهای بازیگران وجود دارد؟ تصریح کرد: تنها دلیل آن به محبوبیت آن‌ها نزد مخاطب بر می‌گردد چراکه هرقدر یک هنرمند محبوبیت داشته باشد مردم از آن اثر هنری بیشتر استقبال می‌کنند و حتی در برخی موارد به خاطر تماشای هنر آن‌ها به سینما می‌روند یا پای آثار تلویزیون می‌نشینند به همین دلیل آن اثر فروش بیشتری دارد و به همان میزان دستمزد و حقوق آن‌ها بالاتر و متفاوت‌تر از بقیه هنرمندان است.

او در پایان و در این باره که از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین از رئیس جدید صدا و سیما چه درخواستی دارد؟ خاطرنشان کرد: درخواستی که از محمدمهدی اسماعیلی و پیمان جبلی دارم این است که شرایط کار و بیمه برای بازیگران فراهم شود و مهم‌ترین گزینه مسائلی که باعث می‌شود تا هنرمندان تماشاگر خود را از دست دهند و در واقع تفکراتی که باعث دوری برخی از نامداران هنر از مردم می‌شود از بین رود و خط قرمزها را کمتر کنند تا مردم کمی از این شرایط سختی که در آن قرار دارند فاصله بگیرند. وزیر ارشاد نیز تا جایی که می‌تواند پشت هنرمندان بایستد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز