چهره ها و اخبار فرهنگ و هنر در هفته ای که گذشت؛

مردی که بدون شرح رفت/ عزت‌الله مهرآوران از خواب مصنوعی بیدار شد/ تئاتر کماکان در محاق/ حمید آقای جبلی چرا نیستی؟!/ آزادی صفت!

۱۴۰۰/۰۷/۱۵ - ۰۵:۵۵:۰۵
کد خبر: ۱۲۴۲۶۷۵
مردی که بدون شرح رفت/ عزت‌الله مهرآوران از خواب مصنوعی بیدار شد/ تئاتر کماکان در محاق/ حمید آقای جبلی چرا نیستی؟!/ آزادی صفت!
بازیگر چند ژانری سینما، تلویزیون و تئاتر بعد از سال‌ها ایفای نقش‌های جدی در کمدی به روز های اوج بازگشت پرواز کرد تا شوکی جدی برای خانواده هنر باشد.

کابوس هفته؛ پرواز آقای کاووسی

درگذشت فتحعلی اویسی، بازیگر دوست داشتنی و طناز سینما و تلویزیون، در روزهای پایانی ماه صفر شوکی بود بر اندام سینمای ایران که این روزها مانند دیگر اقشار جامعه به از دست دادن‌ها عادت کرده است.

اویسی که با دو سریال طنز به یک باره تغییر ژانر داد و نشان داد در عرصه‌های مختلف می‌تواند حرف‌های بزرگی برای گفتن داشته باشد با نقش آقای کاووسی سریال «بدون شرح» خاطراتی ماندنی برای مخاطبان تلویزیون به جا گذاشت.

خبرگزاری برنا به خانواده سینما و خانواده او درگذشت این هنرپیشه دوست داشتنی را تسلیت می گوید.

فتحعلی اویسی

مرد ماندگار هفته؛ حمید جبلی

حمید جبلی کم کار است، کم سر و صدا است، به دوراز حاشیه است، در کارش بی نظیر است، اما در دل مردم به خاطر صداقتی که در هنرش مشهود است همیشه ماندگار است.

او و ایرج طهماسب خالقان عروسکهای خانواده کلاه قرمزی و پسرخاله باشند یا نباشند بخشی از خاطرات گروه‌های سنی مختلف این مملکت را به خود اختصاص داده‌اند.

آقای جبلی برای این دنیای کوچک و زمان کمی که از آن باقی مانده است فیلم بساز، بازی کن و با بودنت اجازه بده تا از تو و هنرت لذت ببریم.

حمید جبلی

راست و دروغ هفته؛ بازگشت عادل فردوسی‌پور

پیمان جبلی در روز های ابتدایی نشستن بر کرسی سازمان صدا و سیما در گفت‌وگویی خبر از بازگشت عادل فردوسی پور داد تا این خبر به پر سر و صداترین خبر رسانههای مختلف تبدیل شود.

پر واضح است که بازگشت مجری دوست داشتنی برنامه نود به عوامل متعددی بستگی دارد که البته رضایت رئیس جدید سازمان صدا و سیما نیز در آن دخیل است اما ای کاش تمام مقدمات حضور دوباره عادل در تلویزیون و البته شبکه سه مهیا می‌شد و سپس درباره آن تا این اندازه خوشحالی و احساس خوشبختی می‌کردیم با این حال انعطاف و خبر خوش پیمان جبلی را به فال نیک گرفته و او را در این مسیر خطیر و پر دغدغه با دعای خیر بدرقه می‌کنیم.

عادل فردوسی پور

جای خالی هفته؛ علیرضا آرا در سریال «افرا»

سریال «افرا» ساخته جذاب بهرنگ توفیقی که بی‌تردید با وسواس و حساسیت بالا از سوی او کارگردانی شده و لحظه به لحظه این مجموعه تلویزیونی مشخصا با جزئیات کامل جلوی دوربین او رفته بی رو دربایستی از داشتن داستان کامل رنج می برد.

مدت هاست که سریال مخاطبش را می آورد و می برد اما داستانی به خط اصلی داستان نه اضافه می شود نه گره ای باز می شود و در معمولی ترین حالت تماشاگر به دنبال کوچک ترین اتفاقاتی است که در سریال رخ نمی دهد و طبیعتا سریالی که با استارتی خوب و پر حادثه و اتفاق آغاز شد بعد از مدتی تماشاگرش را کلافه کرده است در این میان توفیقی که اصولا از بازیگرانش خوب بازی می گیرد نقشی جذاب را با علیرضا آرا خلق کرد که بر اساس داستان به سرعت او از داستان حذف شد تا مدت ها شاهد سکانس های تکراری ملاقات در زندان، گپ و گفت های خسته کننده مهدی سلطانی و پیام دهکردی در نقش های «محمود و اسفندیار» یا رفتار های خسته کننده میان کاراکتر ها در خانه محمود و برخورد های غیر طبیعی وحید با بازی پژمان بازغی که همگی به فقر فیلمنامه مرتبط می شود، باشیم.

امیدواریم این سریال بتواند در شرایط موجود  با سر سلامت به روز پایانی برسد.

402166_162

بازیگر هفته؛ فرید سجادی حسینی

فرید سجادی حسینی که در کارنامه بازیگری‌اش حضور در فیلم سینمایی «فروشنده» اصغر فرهادی دیده می‌شود و در سریال «هم سایه» ایفاگر شخصیت علیجان یک مهاجر افغانستانی است که انصافا در اجرا و گویش و لهجه مرتبط با کاراکتر سنگ تمام گذاشته است.

3245631_270

خواننده بازیگر هفته؛ بهنام بانی

در ادامه خوانندگانی که دنیای بازیگری را هم تجربه کردند حالا بهنام بانی هم  به عنوان بازیگر جلوی دوربین فیلم سینمایی «گشت ارشاد ۳» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سعید سهیلی رفت. باید دید او در این تجربه متفاوت هم می تواند طرفدارانش را راضی کند یا خیر.

بهنام+بانی

خداحافظی هفته؛ «خاتون»

سریال «خاتون» به کارگردانی تینا پاکروان و بازی اشکان خطیبی، نگار جواهریان، شبنم مقدمی، پژمان بازغی و.... در پلتفرم نماوا منتشر شد و بر خلاف تصور در هشت قسمت در فصل اول به پایان رسید.

نکته جالب اینکه این نمایش در رقابت با «زخم کاری» توزیع می شد و توانست در چند قسمت ابتدایی نظر مخاطبان را به خود جلب کند . باید دید این سریال شبکه نمایش خانگی در ادامه هم می تواند با اقبال مواجه شود.

این روزها سریال «میدان سرخ» جایگزین سریال «زخم کاری» است که هنوز نتوانسته مخاطبش را به دست آورد.

خاتون

رهای هفته؛ حمید صفت

حمید صفت، خواننده رپ جوان، که به دلیل اتهام به قتل عمد ناپدری اش دستگیر و در زندان به سر می برد روز یکشنبه 11 مهرماه تبرئه شد و با قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شد.

57096068_303

نگرانی هفته؛ عزت الله مهرآوران

این روز ها همه نگران حال عزت الله مهرآوران، بازیگر آثار طنز سینما و تلویزیون، هستند که کرونا او را به هوش مصنوعی برد اما اخبار حاکی از آن است که شرایط فعلی در مسیر درمان او مطلوب است.

خبرگزاری برنا برای این هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون آرزوی سلامتی دارد.

عزت الله مهرآوران

مظلوم هفته؛ تئاتر

این هنر مادر که در تمام ادوار شرایط مساعدی را تجربه نکرده و خانواده این هنر پایه در تمام این سال‌ها با سیلی صورت‌شان را سرخ نگه می‌داشتند در دوران کرونا نیز  وضعیت اسفناک‌تری را نسبت به گذشته پیش‌رو داشتند.

با بهبود شرایط هم این روز ها سالن های تئاتر نمی توانند وضعیت اقتصادی خانواده نمایش را به لحاظ گیشه و حضور علاقه مندان و مخاطبان تامین کنند و بدیهی است که افت هنر نمایش به دلیل شرایط اقتصادی می تواند به شکل غیر مستقیم روی کیفیت آثار سینمایی و تلویزیونی تاثیرگذار باشد.

فراموش نکنیم بخش اعظمی از چهره های این روز های سینما که صاحبان سیمرغ جشنواره های فجر بوده اند از صحنه تئاتر به پرده نقره ای رسیدند و بدیهی است این مسیر با افت تولیدات در سالن های نمایش به بن بست خواهد رسید.

در گزارشی خبرگزاری برنا موضوع وضعیت نا مساعد تئاتر را در رووزگار پس از کرونا بررسی کرده است.

تئاتر شهر

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز