با حضور ، معاون فرهنگی رزمندگان غرب و شمال غرب کشور:

بررسی راهبردهای تامین امنیت منطقه ای در« بحث روز»

۱۴۰۰/۰۷/۱۴ - ۱۰:۵۶:۱۱
کد خبر: ۱۲۴۲۹۹۲
بررسی راهبردهای تامین امنیت منطقه ای در« بحث روز»
عبدالوند سردبیر برنامه «بحث روز» رادیو ایران با اعلام این خبر گفت: با حضور سرتیپ دوم پاسدار دکتر داوود غیاثی راد معاون فرهنگی رزمندگان غرب و شمال غرب کشور و کارشناس مسائل سیاسی وامنیتی موضوع راهبردهای تامین امنیت منطقه ای بررسی می شود.

به گزارش برنا، ایران فاطمه عبدالوند سردبیر برنامه «بحث روز» گفت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا روز (یکشنبه) در ارتباط تصویری با مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح در دانشگاه افسری امام حسین علیه‌السلام، این نیروهای پر افتخار را «قلعه مستحکم امنیت ملت سربلند ایران و میهن مقتدر و عزیز» خواندند و افزودند: دخالت بیگانگان در منطقه مایه اختلاف و خسارت است و همه مسائل و حوادث باید بدون دخالت بیگانه و با الگوپذیری کشورهای منطقه از اقتدار و عقلانیت ایران و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی حل شود.ایشان امنیت را زیرساخت اساسی همه فعالیت‌های ضروری برای پیشرفت کشور برشمردند و با مهم خواندن تحقق امنیت کشور بدون تکیه بر بیگانگان افزودند: این مسئله البته برای ملت ایران عادی است اما کشورهای مختلف حتی کشورهای اروپایی از این مشکل رنج می‌برند.

ایشان به بگو مگوهای اخیر اروپا و آمریکا اشاره کردند و گفتند: برخی اروپایی‌ها، اقدام آمریکا را خنجر از پشت خواندند و به نوعی گفتند اروپا باید بدون اتکا به ناتو و در واقع به آمریکا، مستقلاً امنیت خود را تأمین کند.

رهبر انقلاب افزودند: وقتی کشورهای اروپایی به علت اتکاء به آمریکا، یعنی کشوری که با اروپا مخالف هم نیست در تحقق امنیت پایدار احساس کمبود می‌کنند، حساب کشورهای دیگر که نیروهای مسلح خود را تحت کنترل آمریکا و دیگر بیگانگان قرار داده‌اند، مشخص است.

عبدالوند ادامه داد: مهمانان این هفته «بحث روز»، سرتیپ دوم پاسدار دکتر داوود غیاثی راد معاون فرهنگی رزمندگان غرب و شمال غرب کشور و کارشناس مسائل سیاسی وامنیتی  ،  حجت الاسلام  دکتر سید رضا حسینی  کارشناس مسائل سیاسی وامنیتی  خواهند بود.

وی تصریح کرد: «بحث روز» با  اجرای محمدرضا قربانی هرچهارشنبه‌، ساعت 11:45 تا 12:30 دقیقه کاری از گروه سیاسی رادیو ایران است که  به طور زنده پخش می‌شود.

نظر شما