معرفی فیلم؛

«اد وود» فیلمی درباره بی‌استعدادترین فیلمساز تاریخ

۱۴۰۰/۰۷/۲۱ - ۰۴:۰۳:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۳۶۵۸
«اد وود» فیلمی درباره بی‌استعدادترین فیلمساز تاریخ
«اد وود» فیلمی کمدی درام از کارگردان آمریکایی تیم برتون است که در سال ۱۹۹۴ توزیع شد.

به گزارش برنا، فیلم زندگی کارگردان بی موی ادوارد دی وود را روایت می‌کند که نقش آن را جانی دپ بازی می‌کند. فیلم در زمان اکران خود به فروش چندانی دست پیدا نکرد اما ریک بیکر موفق شد اسکار بهترین چهره پردازی را بدست آورد.

فیلم سینمایی «اد وود» ساخته تیم برتون، یکی از فیلم‌های مهم این کارگردان، در ظاهر ادای دینی است به کارگردانی که به گمان گروهی از منتقدین بدترین فیلمساز تاریخ بوده است.

از آنجا که فیلم‌های ادوارد دی. وود سیاه و سفید بوده‌اند تیم برتون این فیلم را هم به صورت سیاه و سفید فیلمبرداری کرده است. «اد وود» برای اولین بار در جشنواره فیلم کن نمایش داده شد که به طور کامل از سوی هیئت داوران این جشنواره نادیده گرفته شد و جایزه‌ای را نتوانست از آن خود کند و بی‌توجه مخاطبان و آکادمی‌های آمریکایی به این فیلم ادامه‌ راه این فیلم بود که حتی منجر به شکست آن در گیشه شد اما به مرور زمان با بیشتر دیده شدن این فیلم، می‌توان گفت که «اد وود» یکی از بهترین فیلم‌های تیم برتون است.

خلاصه داستان:

ادوارد دی وود جونیور کارگردان بی استعدادی است که در تلاش است تا قراردادی با شرکت فیلمسازی دوستش بسته و اورسون ولز بعدی هالیوود شود که حتی قدمی هم به آن نزدیک نشد او همچنین میخواهد باعث شهرت دوباره بلا لاگوسی بازیگر نقش دراکولا و دوست صمیمیش شود اد عادت به پوشیدن لباس های زنانه دارد که داستان نخستین فیلمش را هم بر همین اساس می نویسد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز