سریال پایتخت گزینه محبوب مدیران سیما (بخش دوم).

آیا «پایتخت» گزینه احتمالی نوروز ۱۴۰۱ است؟/منتقد سینما و تلویزیون درخصوص ساخت فصل هفتم این سریال چه می گوید؟

۱۴۰۰/۰۷/۲۱ - ۰۵:۰۳:۰۳
کد خبر: ۱۲۴۴۳۴۰
آیا «پایتخت» گزینه احتمالی نوروز ۱۴۰۱ است؟/منتقد سینما و تلویزیون درخصوص ساخت فصل هفتم این سریال چه می گوید؟
سریال «پایتخت» یکی از گزینه های نوروز 1401 است که ساخت آن منوط به چند فاکتور از جمله نظر مدیران، جمع شدن بازیگران این سریال و آمادگی سیروس مقدم اتفاقی که قطعا این روز ها به راحتی رخ نمی دهد. در گفت و گو با کارشناسان از زوایای مختلف ساخت این سریال را در فصل جدید بررسی کردیم.

به گزارش برنا؛  این روزها خبر از ساخت سریال «پایتخت» و حتی «نون. خ» در میان است و شایعه‌های مختلفی به گوش می‌رسد از اینکه آیا این سریال می‌تواند در فصل جدید هم تولید و روی آنتن برود.

طبیعتا این مجموعه تلویزیونی پرطرفدار در هر حالت می‌تواند به عنوان یکی از آثار موفق تلویزیون در جلب نظر مخاطب و افزایش مخاطبان تلویزیون موثر باشد اما برای موفقیت این سریال فاکتور هایی وجود دارد که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. با کارشناسان رسانه موضوع را بررسی می کنیم.

کیوان امجدیان، منتقد سینما و تلویزیون، در پاسخ به این سوال خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا که اگر شنیده ها از ساخت فصل هفتم سریال «پایتخت» درست باشد چه توصیه ای به تولید کنندگان این سریال دارید؟ گفت: به نظر من «پایتخت» یکی  از سریال هایی است که توانست مخاطب عام را درگیر کند و تقریبا گونه‌هایی مانند این سریال که بتواند چندین فصل مخاطب را با خود همراه کند کمتر در رسانه ملی داشته‌ایم و نباید چنین ظرفیتی را هدر و به همین راحتی از دست داد چراکه زمان زیادی طول می‌کشد تا شاید مانند این اثر در تلویزیون روی کار بیاید.

او افزود: در واقع خبر ساخت این سریال از طرفی بسیار خبر خوب و از طرفی نیز خوشایند نیست. به هرحال درحال حاضر توقع و انتظارات از یک سریال بسیار بالا رفته و طبیعتا ساختن فصل جدید سریال «پایتخت» بسیار سخت از فصول قبل خواهد بود. افرادی که سریال را صرفا جهت سرگرمی و لذت بردن می‌بینند توقع‌شان بالاتر رفته و خواستار آن هستند در سریال تغییر اساسی صورت گرفته باشد و شخصیت‌ها حساب کتاب شده باشند.

امجدیان ادامه داد: بخش اصلی ماجرا به نویسندگی کار و فیلمنامه ربط دارد. در سه فصل پیش مردم پای این سریال می‌نشستند و آن را تماشا می‌کردند و لذت می‌بردند اما بعد از گذشت 6 فصل تمام شوخی‌ها و تکه کلام‌های استفاده شده در سریال نمی‌تواند اکنون مردم را  به خودی خود بخنداند و آن‌ها را نگه دارد چراکه تکرار ادبیات و سبک سریال به شیوه گذشته تیشه به ریشه خود می‌زند. به نظر من باید تغییری به اصل قضیه داد و باید علاوه بر همان شخصیت های قدیمی بازیگران و کاراکتر های جدیدی به اثر اضافه شوند و قصه باید با دقت نظر بالا نوشته و شکل بگیرد. نظر من بیشتر بر این است که انرژی زیادی روی نگارش بر خلاف روش مرسوم روی سریال گذاشته شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز