عباس گودرزی:

صداوسیما با فرهنگ‌سازی اصلاح الگوی مصرف و حمایت از کالای داخلی می‌تواند در اقتصاد کشور نقش سازنده‌ای داشته باشد

۱۴۰۰/۰۷/۲۶ - ۰۵:۰۳:۰۳
کد خبر: ۱۲۴۴۶۱۲
صداوسیما با فرهنگ‌سازی اصلاح الگوی مصرف و حمایت از کالای داخلی می‌تواند در اقتصاد کشور نقش سازنده‌ای داشته باشد
عباس گودرزی با اشاره به اینکه صداوسیما به عنوان یک ابر رسانه می‌تواند در بخش‌های مختلف نقش سازنده‌ای داشته باشد تأکید کرد رسانه ملی با فرهنگ‌سازی در بحث اصلاح الگوی مصرف و حمایت از کالای داخلی می‌تواند در اقتصاد کشور نقش سازنده‌ای داشته باشد.

عباس گودرزی، نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: ما برای تحقق هر شعار و هر آرمان و ارزشی در فضای عمومی جامعه نیاز به پیوست فرهنگی داریم که عموماً از این بخش در مدیریت‌های مختلف غفلت می‌شود. صداوسیما به عنوان رسانه ملی به عنوان یک ظرفیت بزرگ فرهنگ‌ساز می‌تواند خلاء‌های فرهنگی بزرگ را جبران کند.

گودرزی خاطرنشان کرد: رسانه ملی حتی در بحث اقتصاد نیز می‌تواند نقشی چشم‌گیر و سازنده داشته باشد. به عنوان مثال ما در منابع مالی، آبی و انرژی‌های مختلف با مشکلات بسیاری روبرو هستیم و این مشکلات گاه منجر به پدید آمدن چالش‌های اجتماعی بزرگی می‌شود که یکی از راهکارهای جلوگیری از این اتفاقات و حفظ منابع انرژی مختلف اصلاح الگوی مصرف است که صداوسیما با نگاهی سازنده می‌تواند نقش بسزایی در حصول این مطلوب داشته باشد.

او افزود: یکی از بزرگ‌ترین معضلاتی که امروز کشور ما با آن دست و پنجه نرم می‌کند بالا بودن نرخ بیکاری و کاهش فرصت‌های شغلی است که رسانه ملی می‌تواند در رفع این مشکل نقش موثری داشته باشد چراکه یکی از عوامل شکل‌گیری این معضل توسعه فرهنگ استفاده از کالاهای خارجی است و صداوسیما با تولید آثار مختلف و اثرگذار می‌تواند جامعه را به سمت حمایت و استفاده از محصولات داخلی تشویق کند. مسئله کلانی که می‌تواند همه این موضوعات را پوشش دهد بحث جدی سبک زندگی ایرانی اسلامی است. متأسفانه امروز تولید محصولات غیر ارزشی یا حتی ضد ارزشی باعث شده به کانون خانواده خدشه‌های جدی وارد شود و صداوسیما می‌تواند با تولید محصولات فاخر و ارزشمند در جهت جبران این کاستی‌های مهم فرهنگی قدم بردارد و سبک زندگی ایرانی اسلامی را توسعه و ترویج کند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهاراتش تأکید کرد: صداوسیما به عنوان یک ابر رسانه می‌تواند در جهت‌دهی اذهان مردم به سوی نظام ارزش‌های صحیح و مبتنی بر آموز‌های دینی هدایت کند. امروز با برنامه‌ریزی که در رسانه‌های مختلف دنیا شاهد هستیم قاعده بر این است که برای تغییر عقاید و باور ملت‌ها در جهت تغییر سبک زندگی و رفتار آن‌ها تلاش‌های بسیاری می‌شود. امروز برای تغییر افکار دست به پیش گرفتن سیاست‌هایی برای تغییر اعتقادات زده‌اند و نظام باورهای مردم را هدف گرفته‌اند که در این وضعیت کشورهای اسلامی با الگو قرار دادن مسیری خلاف این وضعیت به تبلیغ فرهنگ ارزشمند خود می‌پردازند و رسانه ملی نیز چنین رویکردی را باید دنبال کند. عملکرد خوب ما در این زمینه می‌تواند با رسانه‌های دشمن که با هزینه‌های هنگفت سیاست‌ها و اهداف خود را دنبال می‌کنند مقابله‌ای جدی به حساب بیاید. به عنوان مثال روزگاری فرزندآوری برای خانواده‌های ایرانی یک افتخار بود ولی امروز متأسفانه برخی خانواده‌ها تحت تأثیر این فرهنگ‌سازی غلط قرار گرفته‌اند و نه تنها فرزندآوری را کنار گذاشته یا به تک  فرزندی روی آورده‌اند که سگ‌ فرزندی را پیش گرفته‌اند و این رویه قطعاً با فرهنگ غنی اسلامی در تضاد است و هر خانه که چنین سیاستی داشته باشد محبت اهل بیت در آن جایی ندارد. صداوسیما باید تمام نواقص فرهنگی در جامعه را جبران کند چراکه رسانه ملی و یک ابر رسانه است و در این مسیر دیگر دستگاه‌های فرهنگی و غیر فرهنگی باید به کمک صداوسیما بیایند.

او افزود: صداوسیما در یک رقابت ناعادلانه برابر هزاران شبکه بیگانه قرار گرفته و یکی از اصول مهم در رسیدن به موفقیت ارتباط‌گیری با مخاطبان است به این صورت که این رسانه می‌تواند برنامه‌ها و به طور کل آثار جذابی بسازد که نظر مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند و در ترویج فرهنگ زندگی ایرانی اسلامی عملکرد بهتری داشته باشد چراکه در غیر این صورت با عدم استقبال مخاطبان نمی‌توان انتظار حفظ و احیای فرهنگ ارزشمندمان را داشته باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز