کاوه سماک‌باشی بازیگر «در کنار پروانه‌ها»:

اصولا نقش پلیس را دوست دارم و گره گشای داستان است/ مقاومت و استمرار نقش در سریال «در کنار پروانه ها» یکی از نقاط مثبت بود/اضافه وزن باعث کم کاری ام شده بود

۱۴۰۰/۰۷/۲۷ - ۰۵:۰۳:۰۳
کد خبر: ۱۲۴۴۸۸۲
اصولا نقش پلیس را دوست دارم و گره گشای داستان است/ مقاومت و استمرار نقش در سریال «در کنار پروانه ها» یکی از نقاط مثبت بود/اضافه وزن باعث کم کاری ام شده بود
بازیگر سریال‌های «دادستان» ، «روز های ابدی» ، «بچه مهندس 3» ، «محکومین» و ..... که اخیرا بازی برای داریوش یاری در سریال «در کنار پروانه‌ها» را تجربه کرده در گفت‌وگو با برنا به فعالیت‌های اخیرش و بازی در این مجموعه تلویزیونی اشاره می‌کند.

کاوه سماک‌باشی، بازیگر سینما و  تلویزیون که آثار متفاوتی در کارنامه هنری‌اش دارد و این اواخر با سریال «در کنار پروانه‌ها» با نقش یک پلیس ظاهر شد‌، در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا از فعالیت های اخیر خود گفت: درحال حاضر مشغول فعالیت نیستم اما برای بازی در چند کار به من پیشنهاد داده شد که در جلسه هایی که گذاشته شد شرکت کردم اما به دلیل اینکه فعلا هیچ مسئله‌ای به‌طور جدی مشخص نیست از دادن اطلاعات اضافی خودداری می کنم تا بعد هر آنچه که پیش بیاید را در میان می گذارم.

او ادامه داد: زمان زیادی می‌شود که در تمام سال‌های فعالیتی که در عرصه بازیگری داشته ام با نقش و کاراکتر پلس ظاهر نشدم ولی در سریال «در کنار پروانه‌ها» این نقش مجدد به من داده شد. البته من شخصا بازی در شخصیت پلیس را دوست دارم و بدم نمی‌آید این نقش را در کارنامه کاری خود داشته باشم تنها به این دلیل که شغل پر چالش و پر رمز و رازی است و می تواند در هر فیلم یا سریال گره گشای داستان باشد.

سماک‌باشی افزود: به نظر من این سریال دارای یک فیلمنامه با کیفیت بود و علاوه بر آن از کارهای کارگردان و تهیه کننده این سریال در گذشته زیاد دیده بودم و علاقه قلبی داشتم با این هنرمندان همکاری داشته باشم. یکی از نقاط مثبت مقاومت و استمرار نقش در تمام سریال بود و علاوه بر آن پیچیدگی خاصی نسبت به دیگر نقش‌هایی که در سریال‌های متفاوتی چون «بچه مهندس» و سریال «دادستان» ایفا کردم در آن لحاظ نشده بود و در واقع نقش «عقیل» دچار پستی و بلندی نبود و حتی کاراکتر را به چالش نکشید و بسیار دوست داشتنی بود.

او درباره بازخوردهای سریال «در کنار پروانه‌ها » تصریح کرد: بازتاب‌های این سریال حاکی از این است که عامه مردم تا حدودی این سریال را پسندیدند و به مرور با سریال ارتباط برقرار کردند. من معتقدم زمانی که یک اثر حسی و دلی ساخته شود و عوامل،  پشت صحنه و تک تک اجزای آن کار با یکدیگر رفیق باشند و دلشان برای کار بتپد ناخودآگاه کیفیت اثر در مقابل دوربین نشان داده خواهد شد و به مرور شاهد این بودیم که مخاطب با سریال همراه شد و آن را دید.

این بازیگر در خصوص وضعیت شغلی خود و تا حدودی کم کار بودن در سال های اخیر بیان کرد:  پارسال یکی از پرکارترین بازیگران تلویزیون بودم که با سه سریال به نام «بچه مهندس 3» ، «دادستان» و «روزهای ابدی»  در تلویزیون حضور داشتم اما در سال قبل اگر کمتر در تلویزیون حضور داشتم تنها به دلیل این بود که مشغول بازی در چند اثر سینمایی مثل «ماهور»، « سرگشته» و ... بودم که این فیلم ها به دلیل کرونا و تعطیلی سینماها هنوز اکران نشدند و به همین دلیل کمی در تلویزیون کمرنگ بودم. اما از سال گذشته مجددا در تلویزیون مشغول کار شدم و خداراشکر در این دو سال پر کار بودم.

سماک‌باشی در پاسخ به این سوال که دلیل کاهش وزن چشمگیر او به خاطر بازی در نقش سریال «در کنار پروانه‌ها» بوده یا دلیل دیگری داشته؟ تصریح کرد: تقریبا حدود 3 سال می‌شود که ورزش می‌کنم و رژیم کاهش وزن داشته‌ام و آن هم به این دلیل است که سال 95 یا 96 و بعد از بازی در سریال «میکائیل» بسیاری از پیشنهادات کم شده بود و فیزیک ناخودآگاه روی کار من تاثیر زیادی گذاشته بود. به محض پایان سریال «میکائیل» ورزش را شروع کردم و همچنان نیز این ورزش ادامه دارد و به نوعی به آن اعتیاد پیدا کردم. بعد از آن مجدد پیشنهادات کاری زیاد شد.

او در این خصوص که چرا بین دستمزد بازیگران تفاوت وجود دارد؟ اظهار کرد: ترجیح می‌دهم زیاد وارد این مسائل نشوم اما این موضوعی بستگی به تهیه‌کنندگانی دارد که با بازیگران شناخته شده کار می‌کنند چراکه اغلب بازیگرانی دستمزدهای بالا دریافت می‌کنند، مردم آن‌ها را دوست دارند و محبوبیت بالایی نزد آن‌ها دارند. طبق نظر شخصی خودم باید از بازیگران مطرح و چهره در سریال‌های تلویزیونی استفاده شود به دلیل اینکه مردم بیشتر سریال‌هایی را دنبال می‌کنند که بازیگران مطرح و شناخته شده در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند و شاید اگر بازیگر گمنام هرچند با استعداد در آن حضور داشته باشد کانال تلویزیون را تغییر بدهند و از آن رد شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز