در رادیو فرهنگ؛

« بر تربت حافظ» ویژه برنامه رادیو برای روز حافظ شد

۱۴۰۰/۰۷/۱۹ - ۰۸:۱۹:۴۶
کد خبر: ۱۲۴۴۹۹۴
« بر تربت حافظ» ویژه برنامه رادیو برای روز حافظ شد
ویژه برنامه «بر تربیت حافظ » دوشنبه ۱۹ و سه شنبه ۲۰ مهرماه به مناسبت بزرگداشت حافظ با موضوع بررسی اشعار و اندیشه های این شاعر شیرازی و شناخت جهان از شعر وی از رادیو فرهنگ پخش می شود.

به گزارش برنا؛ ویژه برنامه «بر تربیت حافظ » دوشنبه ۱۹ و سه شنبه  ۲۰ مهرماه به مناسبت بزرگداشت حافظ با موضوع  بررسی اشعار و اندیشه های این شاعر شیرازی و شناخت جهان از شعر وی  از رادیو فرهنگ پخش می شود.

بیستم مهرماه، روز بزرگداشت حافظ است؛ شاعری که تا امروز شعرش در محافل رسمی و خصوصی، آیینی و خویشاوندی همراه مردم شده است به همین مناسبت رادیو فرهنگ ویژه برنامه «بر تربت حافظ» را به  بزرگداشت حافظ  و بررسی اشعار و اندیشه های این شاعر شیرازی اختصاص داده است.

خواجه شمس الدین محمد بن بهاءالدّین محمد حافظ شیرازی متخلص به حافظ، در سال ۷۲۷ هجری قمری چشم به جهان گشود و شاعر بزرگ سده هشتم ایران و یکی از سخنوران نامی جهان شد. حافظ اشعار بسیاری را به صورت غزل سرود و از خود کتابی را بر جای گذاشت که به دیوان غزلیات حافظ شهرت دارد و در سرودن اشعار و شیوه سخن پردازی از خواجوی کرمانی، شاعر بزرگ نیمه اول قرن هشتم، الهام گرفت و در نهایت به یکی از مهم ترین الگوها برای شاعران پس از خود تبدیل شد.

در قرون هجدهم و نوزدهم میلادی بود که اشعار وی به زبان‌های اروپایی ترجمه و محافل ادبی جهان غرب حافظانه شد. در دنیای امروز ادیبان در سراسر جهان، نام حافظ را به خوبی می شناسند و در مطالعات شان از اشعار و نوشته های وی بهره بسیاری می برند.

گروه ادب و هنر شبکه رادیویی فرهنگ برنامه « بر تربت حافظ» را برای دو شنبه ۱۹ و سه شنبه ۲۰ مهرماه تدارک دیده است که در این برنامه بخش های کارشناسی ، گزارش تولیدی از شخصیت و جایگاه حافظ در شعر و ادب فارسی، ارتباط زنده با مرکز فارس و  پوشش و گزارش از مراسم یاد روز حافظ که هرسال در حافظیه برگزار می شود تقدیم شنوندگان می شود.

همچنین بیستم مهرماه این ویژه  برنامه در حاشیه « شام دوستی» برگزار شده از سوی موسسه فرهنگی اکو  از  محل این موسسه روی آنتن می رود.

برنامه «بر تربت حافظ » کار از گروه ادب و هنر رادیو فرهنگ است که دوشنبه ساعت۱۶:۰۰ و سه شنبه ساعت ۱۷:۰۰ به تهیه کنندگی مریم مردانی از رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ پخش می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز