مدیر رادیو وحدت در نشت خبری مطرح کرد:

رسانه، ابزار بسیار مهمی برای رسیدن به وحدت است

۱۴۰۰/۰۷/۱۹ - ۱۰:۱۳:۳۰
کد خبر: ۱۲۴۵۰۹۶
رسانه، ابزار بسیار مهمی برای رسیدن به وحدت است
مسعود کاویانی،مدیر رادیو معارف و رادیو وحدت، رسانه را ابزاری مهم در راستای رسیدن به وحدت دانست.

به گزارش برنا؛ نشست خبری رادیو وحدت با حضور مسعود کاویانی؛ مدیر رادیو معارف و رادیو وحدت، محسن حبیبی؛ دبیر شورای معارف معاونت صدا و مشاور علی بخشی زاد،معاون صدا و احمدرضا صدر مدیر روابط عمومی معاونت صدا،۱۸ مهرماه در تالار ایوان شمس برگزار شد.

 مسعود کاویانی در سخنانی اظهار داشت: موضوع وحدت مفهومی کلان در جهان اسلام است. وحدت از ابتدای اسلام تا امروز اهمیت داشته موضوعی تحقق یافته است و یک تاکتیک و راهبرد مخصوص به یک زمان نیست.

وی افزود: در زمان حال که دشمنان اسلام در پی تفرقه‌ افکنی بین مسلمانان هستند، وحدت نمود پررنگتری پیدا کرده است. برای همین هم بزرگانی نظیر آیت‌الله بروجردی، حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری بارها روی مسئله وحدت تأکید ویژه داشته‌اند.

مدیر رادیو معارف با بیان اینکه رسانه ابزاری مهم برای رسیدن به وحدت است، گفت: نقش رسانه در ترویج فرهنگ وحدت بسیار حائز اهمیت است. البته منظور از وحدت تنها به ایران خلاصه نمی‌شود، بلکه کل جهان اسلام را مد نظر دارد.

 وی  افزود: لازم به ذکر است برنامه‌های رادیو وحدت به صورت تبیینی تولید می شود، نه مناسبتی .

 

مهمترین نکته در بحث وحدت، فرهنگ سازی است

 

کاویانی تأکید کرد: مهمترین نکته در بحث وحدت فرهنگ‌سازی است. به همین جهت، رادیو با برنامه‌های تولیدی خود سعی می‌کند به این خواسته نزدیک شود. وحدت به معنای ذوب شدن یک مذهب در مذهبی دیگر نیست، بلکه توجه روی اشتراکات معنای وحدت را شکل می‌دهد.

مدیر رادیو وحدت گفت: رادیو وحدت برای برنامه‌های خود قالب‌های مختلفی چون مستند، نمایش، جُنگ و ... را مد نظر دارد. همچنین برنامه‌های این شبکه تمام سنین را در بر می‌گیرد.

وی تأکید کرد: یکی از برنامه‌های این شبکه «امت واحده» است که با همکاری مراکز استان‌هایی چون سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و کردستان تولید می‌شود. در این برنامه از نظرات اهل سنت هم سود برده می‌شود.

 

دکتر محسن حبیبی:

وحدت از نظر جمهوری اسلامی فراتر از مرزهاست

در ادامه نشست خبری، محسن حبیبی دبیر شورای معارف معاونت صدا در سخنانی، تصریح کرد: موضوع وحدت از نظر جمهوری اسلامی فراتر از مرزها است و امت اسلامی را مد نظر دارد. این ویژگی  در آموزه‌های انقلاب اسلامی به خوبی قابل مشاهده است که روی مشترکات جهان اسلام تأکید شده، به ویژه رهبر معظم انقلاب بارها به روی این مسئله تأکید داشته‌اند.

وی ادامه داد: امسال دومین سالی است که رادیو وحدت در آغاز ماه ربیع روی آنتن می‌رود. پارسال استقبال از این رادیو بسیار خوب بود و امیدواریم امسال بر میزان مخاطبان آن افزوده شود.

وی افزود: در ضمن با مذاکراتی که با مراکز مختلف انجام داده‌ایم، رادیو وحدت از یک پشتوانه‌ای فکری بسیار غنی نیز بهره برده است.

رویکرد رادیو وحدت تبیینی است

محسن حبیبی در انتها با تشکر از معاونت استان‌های صدا و سیما، تأکید کرد: رویکرد رادیو وحدت تبیینی است، نه تهییجی، گرچه هر اندازه به ولادت حضرت رسول نزدیک می‌شویم، برنامه‌ها شکلی شاد به خود می‌گیرد.

در ابتدای جلسه نیز احمدرضا صدر مدیر روابط عمومی معاونت صدا ضمن ارائه توضیحاتی درباره رادیو وحدت گفت:رادیو وحدت روی موج اف. ام ردیف ۹۵/۵ مگا هرتز قابل دریافت است.

در انتهای این برنامه، بیانیه‌ آیت‌الله تسخیری خطاب به این شبکه رادیویی قرائت شد.

نظر شما