مروه عثمان و میهمانانش ارزیابی می‌کنند؛

روابط ایران و حزب الله و ادامه درگیری‌ها در کرانه باختری

۱۴۰۰/۰۷/۲۰ - ۱۲:۱۹:۰۵
کد خبر: ۱۲۴۵۶۷۸
روابط ایران و حزب الله و ادامه درگیری‌ها در کرانه باختری
دیدار وزیر امور خارجه ایران با سیدحسن نصرالله و ادامه درگیری‌ها در کرانه باختری موضوعات اصلی برنامه ««جریان خاورمیانه» (Midea Stream) شبکه پرس تی‌وی را شامل می‌شوند.

به گزارش برنا؛  برنامه این هفته «جریان خاورمیانه» به بهانه دیدار امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران با سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به روابط حسنه میان ایران و لبنان اشاره دارد.

 سید حسن نصرالله در این دیدار، ایران را متحدی صادق و دوستی وفادار نامیده است. وزیر امور خارجه ایران نیز از روابط دوستانه و عمیق با لبنان استقبال کرده است.

 محمد عبید، تحلیلگر مسائل سیاسی از بیروت به عنوان میهمان بخش اول «جریان خاورمیانه» در گفت‌وگو با مروه عثمان مجری برنامه، درباره کمک‌های ایران به مقاومت لبنان و تاثیرات مثبت این اقدامات بر اقتصاد این کشور سخن می‌گوید.

 بخش دوم برنامه هم به ادامه درگیری‌ها در کرانه باختری و فروکش نکردن آن اختصاص دارد. نیروهای تشکیلات خودگردان هم کنترل خود را بر این مناطق از دست داده اند.

از سوی دیگر، نیروهای اشغالگر صهیونیست هم قادر بر کنترل وضعیت در این مناطق نیستند. این موضوع باعث افزایش فشارهای آمریکا بر محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شده است.

 دکتر سعد نمر، نویسنده و استاد دانشگاه از رام الله به عنوان کارشناس بخش دوم برنامه ضمن ارزیابی وضعیت فعلی کرانه باختری و نوار غزه، به ارزیابی نقش و وزن حماس در ارتباط مستقیم با رزمندگان مقاومت در کرانه باختری و آینده تشکیلات خودگردان و محمود عباس می‌پردازد.

 برنامه «جریان خاورمیانه» سه‌شنبه ساعت 21:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز چهارشنبه ساعت 10:00، 17:00 و 23:00، پنج‌شنبه ساعت 18:00، 03:00، جمعه ساعت 12:00 و شنبه ساعت 05:00 خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز