استاد شفیعی کدکنی جزء بهترین شاعران سبک نیمایی از دوره ۵۰ به بعد است

۱۴۰۰/۰۷/۲۰ - ۱۳:۳۴:۳۴
کد خبر: ۱۲۴۵۷۵۰
استاد شفیعی کدکنی جزء بهترین شاعران سبک نیمایی از دوره ۵۰ به بعد است
دکتر روح ا... هادی در رادیو فرهنگ مطرح کرد : دانش و آگاهی در کنار ارزش‌های اخلاقی وجود استاد شفیعی کدکنی را ارزش بخشیده است.

به گزارش برنا؛ دکتر روح ا... هادی استاد ادبیات دانشگاه تهران، در ویژه برنامه «ققنوس» با عنوان «جشن میلاد استاد شفیعی کدکنی، شاعر آیینه ها» که بمناسبت سالروز تولد استاد شفیعی کدکنی، از رادیو فرهنگ تهیه و پخش شد، گفت: دانش و آگاهی در کنار ارزش‌های اخلاقی وجود استاد شفیعی کدکنی را ارزش بخشیده است و تمامی آموخته ها در رفتار استاد شفیعی کدکنی در قالب ۴ ویژگی ارزشمند؛ آزادگی، شرافت، فروتنی، و مهربانی تجلی دارد.

وی همچنین با اشاره به شخصیت والای علمی استاد کدکنی گفت: در حوزه ادب فارسی از آغاز تا کنون هیچکس به دانش و آگاهی استاد کدکنی وجود ندارد، و در هیچ یک از موضوعات ادب(اعم از نظم و نثر، قدیم و جدید) هیچ راهنما و مشاوری به بزرگی و عظمت ایشان نیست.

دکتر روح ا... هادی  افزود: علاوه بر حوزه شاعری و هنرمندی، در حوزه ترجمه (از انگلیسی به فارسی، و از عربی به فارسی) در حوزه شعر جدید، در حوزه سبک شناسی و بطور خاص در حوزه عطارشناسی استاد کدکنی بی همتاست.

شفیعی کدکنی در قالب شعر نیمایی سرآمد دوره خود است

دکتر وحید عیدگاه طرقبه، استاد دانشگاه تهران، هم در این ویژه برنامه، « وسعت مطالعات» در حوزه ادب و فرهنگ را مهم‌ترین ویژگی استاد کدکنی عنوان کرد و گفت: ایشان هم در حوزه مطالعات ادبی و هم در حوزه «سرایش شعر» از سرامدان دوران معاصر است.

وی همچنین استاد شفیعی کدکنی را جزء بهترین شاعران سبک نیمایی از دوره ۵۰ به بعد دانست و گفت: ایشان بویژه در قالب شعر نیمایی سرآمد دوره خودش است و می‌توان او را در کنار شادروان « اسماعیل خویی» جزء بزرگ‌ترین شاعران نیمایی پرداز بدانیم که هیچوقت وزن را کنار نگذاشته است و اثبات کرده است که میشود شعر خوب با وزن و قافیه سرود، با تصویر، با فضاسازی، با حرف تازه، و با طبیعتگرایی سرود و هیچ لزومی ندارد که این هنر را به قیمت کنارگذاشتن وزن بدست آورد.

دکتر وحید عیدگاه طرقبه همچنین، ملی گرایی، استقلال شخصیت، آزادگی، و شرافت درکنار مقام علمی، را وجه تمایز استاد از سایر هنرمند‌ان و اندیشمندان هم عصر  خودش دانست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز