شهریاری در «شب نشینی» از مافیای هنر گفت؛

کودکانی که با اشعار شعرای بزرگ زبان گشودند/ خاطره خنده دار مجید شهریاری از پخش سریال متهم گریخت

۱۴۰۰/۰۷/۲۱ - ۱۳:۵۳:۱۶
کد خبر: ۱۲۴۶۲۶۵
کودکانی که با اشعار شعرای بزرگ زبان گشودند/ خاطره خنده دار مجید شهریاری از پخش سریال متهم گریخت
مهگل و مهراد مراتب به همراه مادرشان و مجید شهریاری مهمانان برنامه شب نشینی بیستم مهر ماه بودند.

به گزارش برنا؛ در بخش اول برنامه مهگلناز و مهراد مراتب خواهر و برادر 5 و 3 ساله حافظ خوان به همراه مادرشان فاطمه آقابابایی در برنامه حضور یافتند.

آقابابایی گفت: وقتی بچه ها علاقه و استعدادی داشته باشند بهتر مسیری را می پیمایند. مهگل ناز خیلی زود صحبت کردن را شروع کرد یعنی زیر یک سال که بود کاملا جمله می گفت و بسیار با استعداد بود.

شعرهای کودکانه بسیار زیاد برای او می خواندم و او هم استقبال می کرد به اندازه ای که خواسته هایش را به زبان شعر بیان می کرد. وقتی شعر می خواندم خیلی سریع حفظ می شد برای همین بعد از مدتی وارد اشعار بزرگان شدیم و وقتی دیدم توانایی حفظ اشعار را دارد این کار را ادامه دادم تا از استعدادش استفاده کنیم. روزانه بین ده دقیقه تا یک ربع شعرخوانی داریم و در خانه او را برای شعر خواندن اذیت نمی کنم. برادرش کاملا غیر مستقیم اشعار را حفظ شده است. در ادامه مهگل با زبان شیرین کودکانه گفت: به جز شعر به نقاشی زیاد علاقه مند هستم.

قبل از کرونا خیلی با مادر و پدرم تئاتر می دیدیم الان هم خیلی دوست دارم در همین بچگی بازیگر شوم و وقتی بزرگ شدم پزشک شوم. خودم خیلی به پزشکی علاقه دارم ولی نمی دانم چرا. در بخش دوم برنامه مجید شهریاری بازیگر سینما و تلویزیون به عنوان مهمان معرفی شد.

شهریاری گفت: سر سریالی به کارگردانی آرش معریان هستم که کاری طنز است. آرامش وجود معیریان در کل گروه پخش می شود و فضای خوبی را برای بازیگران به وجود می آورد. یک پروژه دیگر هم هست که باید برای کار در آن به شیراز بروم. در یک دهه اخیر رکورددار تعداد کار هستم، در ابتدا مهران رجبی رکورددار بود اما من رکورد او را هم شکستم و از سال 73 تا کنون 226 فیلم کار کردم.

وی تصریح کرد: آقای عبدی پنج روز از من بزرگتر است، وقتی هنوز انقلاب نشده بود برای مردم استنداپ کمدی اجرا می کردیم و از آن جا با هم رفیق شدیم. بعدها من پیشنهادی برای کار در تئاتر شهر داشتم اما به خاطر اختلافات خانوادگی به من اجازه ندادند در تئاتر شهر فعال شوم ولی این حوزه را رها نکردم و وقتی به استقلال رسیدم خودم دوباره آن را شروع کردم. بعد از اجرا نکردن آن استنداپ ها هم درگیر سربازی و ازدواج شدم.

حالا 33 سال است که همه چیز را رها کرده و تئاترهای آزاد کار می کنم اما به خاطر وضعیت کرونا دو سالی است که فرجام کارهایم نامشخص بوده و از این وضعیت خسته شده ام. روزی یک تئاتر ذاشتیم و این تئاتر را 900 شب اجرا کردیم.

بازیگر سریال متهم گریخت بیان کرد: از لاله زار تئاتر را شروع کردم همه می گفتند در لاله زار کسی آمده که هم تئاتر بازی می کند و هم می خواند. شهریاری افزود: تجربه ام در تئاتر آزاد باعث شد آب دیده شوم. تئاتری را در لاله زار کار می کردم که یک سال قبل آن نمایشش اجرا رفته بود و رضا عطاران نقش معلم موسیقی را در آن داشت. دو سال بعد کارگردان به من گفت یک شخصیت را می خواهیم رد کنیم برود می توانی نقش آن را بازی کنی؟ بدون تمرین رفتم روی صحنه و نقش رضا را بازی کردم. آن زمان هنوز خانه به دوش کلید نخورده بود.

طراح لباس خانه به دوش به رضا عطاران درباره من گفته بود و رضا مرا دعوت به خانه به دوش کرد. نقش بنگاهی بودم. سال بعد متهم گریخت را می خواست کار کند ارتباطی نداشتم که بخواهم به عطاران نزدیک شوم و در متهم گریخت نقش بگیرم. یک روز مادر سعید آقاخانی در سریال از من خواست با ماشینم او را به لوکیشن برسانم.

سر لوکیشن رفتم و وقتی عطاران مرا دید به دستیارش گفت:فرشاد فرشاد اشکین! و نقش اشکین را به من داد. وی ادامه داد: سال 64 ازدواج کردم و در ابتدا خانواده خودم با ورودم به تئاتر مخالف بودند. 90 سال است در خیابان گرگان هستیم و خانواده من بسیار مذهبی هستند، دخترم هم فوق لیسانس معارف اسلامی دارد.

یک دختر و یک پسر دارم یکی متولد 65 و دیگری متولد 69 است. دوست نداشتم پسرم وارد این حوزه شود چون هیچ پدری دوست ندارد پسرش را وارد فضای کاری خود کند. بازیگر سینمایی دینامیت عنوان کرد: اینکه پول بازیگر را بخورند مشکل بسیار مهمی است که در کار ما دیده می شود.مافیای هنر بسیار قوی است و اگر قرار باشد نگذارند شما به جایی برسید راهتان را می برند؛ سر کاری رفته بودم مراحل اولیه انجام شده بود و همه عوامل هم راضی بودند، درخواست دادند که یک نفر را وارد پروژه کنند.

او گفت من هم کار می کنم ولی انتخاب بازیگر و تمام کارها با خودم است و همین شد که همه ما کنار گذاشته شدیم. شهریاری با بیان خاطره ای از پخش سریال متهم گریخت ادامه داد: شب تلویزیون مرا نشان داد، فردا در بازپخش برنامه بود که رفتم سوپر خرید کردم. یک آقایی در سوپری بود و من پشت سر او بودم، به سوپری گفت این آقا را میبینی؟ یک آدم مزخرفی است و هر فحشی به ذهنش می رسید به من داد؛ سوپری به او اشاره کرد که فلانی پشت سرت ایستاده است. آن آقا برگشت و به من گفت این شمایی؟ گفتم بله گفت از بعد از انقلاب سریال به این خوبی ندیده بودم و در عرض چند صدم ثانیه کاملا تغییر موضع داد؛ به نظرم او در بداهه گویی از من متخصص تر بود. وی اظهار داشت: به شوخی های امیرغفار منش خیلی می خندم.

جدیدا هم کاری باهم تولید کرده ایم به اسم راز قلعه که فردا اکران خصوصی دارد و مثل کار هشتگ خاله سوسکه است. برنامه های فیلیمو و نماوا فیلم هایمان را در دسترس تر کرده و باعث شده مخاطبان بیشتری ما را ببینند. من در هشتگ خاله سوسکه با آقای مسلمی نقش زیادی داشتم و چون به روز، طنز و موزیکال بود و بازیگرانش بزرگ بودند خیلی جذاب بود.

بازیگر سینما و تلویزیون خاطر نشان کرد: اکبر عبدی و رضا عطاران از بازیگرانی هستند که آن ها را بسیار دوست دارم و بخش زیادی از زندگی کاری خودم را مدیونشان هستم.چون ساختمان پزشکان را کار کرده ام به نظرم بهترین بازیگر زن طنزپرداز شقایق دهقان است. اینکه از بین کارهایم یکی را انتخاب کنم بسیار سخت است اما از کارهای طنزم متهم گریخت را دوست دارم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز