همراه با جوانه های رادیو فرهنگ ؛

"مهارت هایی که بهتر است در سنین نوجوانی بیاموزیم"

۱۴۰۰/۰۷/۲۲ - ۰۳:۰۲:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۶۲۹۳
مهارت هایی که بهتر است در سنین نوجوانی بیاموزیم
مجله «جوانه ها» که با اجرای نوجوانان از رادیو فرهنگ پخش می شود پنج شنبه ۲۱ مهر ماه به معرفی مهارت هایی که بهتر است در سنین نوجوانی آموخته شود اختصاص دارد .

به گزارش برنا؛ مجله «جوانه ها» که با اجرای نوجوانان از رادیو فرهنگ پخش می شود  پنج شنبه ۲۱ مهر ماه به معرفی مهارت هایی که بهتر است در سنین نوجوانی آموخته شود اختصاص دارد .

زندگی به سرعت می گذرد، بنابراین وقت زیادی نداریم تا بخواهیم خودمان را ارتقا دهیم و برای روز های سخت آماده باشیم. به همین دلیل باید از دوران نوجوانی حداکثر استفاده را بکنیم.  برخی مهارت ها را می توان بایسته هایی در نظر گرفت که هر فرد از شروع سن نوجوانی تا ورود به سن جوانی باید به عنوان یک انسان برای موفقیت در زندگی آینده اش در وجود خود پرورش داده باشد بر همین اساس برنامه این هفته "جوانه ها" در بخش اصلی به موضوع "مهارت هایی که بهتر است در سنین نوجوانی بیاموزیم" می پردازد و کارشناسان به این سوال که "آیا  باید مهارت آموزی و عمل گرایی بخشی از ساعات تحصیلی رو به خودش اختصاص دهد یا خیر ؟" پاسخ می دهند.

در بخش معرفی کتاب، «مهارت های زندگی برای نوجوانان» نوشته جی مک گراو با ترجمه توراندخت تمدن معرفی می شود.

نویسنده این کتاب، فرزند دکتر فلیپ مک گراو، روانشناس برجسته آمریکایی است. او این کتاب را با استفاده از «آموزه های مهارت زندگی» پدرش، به نگارش درآورده است و دارای محتوای غنی و بسیار خوب است و ضمن ارائه مهارت های زندگی، به بررسی مشکلات نوجوانان می‌پردازد و راه حل‌هایی را برای مسائل نوجوانان مطرح می‌نماید.

راهکارهای کتاب، کاملا عملی است، و به نوجوانان کمک می‌کند آنچه که می‌خواهند بشوند، نه آنچه که سایرین از آن ها انتظار دارند.

در بخش «خوشمزه» این هفته نیز شنودگان با  تاریخچه ی مهارت آشپزی آشنا می شوند.

گردشگری عنوان دیگری از این برنامه است که از طریق امواج رادیویی شنوندگان را به سفر به دنیای مهارت و هنر  فرش بافی می برد.

شنوندگان این برنامه در  بخش "ما میتوانیم" با چندین مهارت ضروری  برای نوجوانان آشنا می شوند. 

در بخش طنز برنامه نیز به تفاوت بین مهارت آموزی و مهارت اندوزی اشاره می شود. 

برنامه "جوانه ها" را به تهیه کنندگی و مشاور محتوایی مریم قاسمی  ساعت ۱۸:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ بشنوید.

نظر شما