هفت کوچه در هفته تهران از فرهنگ ‌و‌رسوم مردم پایتخت می گوید

۱۴۰۰/۰۷/۲۲ - ۰۲:۰۳:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۶۲۹۵
هفت کوچه در هفته تهران از فرهنگ ‌و‌رسوم مردم پایتخت می گوید
در برنامه «هفت کوچه » رادیو فرهنگ که به موضوع فرهنگ عامه اختصاص دارد پنجشنبه ۲۱ مهرماه به مناسبت هفته تهران، موضوع «تهران در فرهنگ مردم و فرهنگ مردم تهران» بررسی می شود.

به گزارش برنا؛ در برنامه «هفت کوچه » رادیو فرهنگ که به موضوع فرهنگ عامه اختصاص دارد پنجشنبه ۲۱ مهرماه به مناسبت هفته تهران، موضوع «تهران در فرهنگ مردم و فرهنگ مردم تهران» بررسی می شود.

هفته تهران طرحی که در مرداد سال  ۱۳۹۵ از طرف اعضای شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید و از آن پس ۱۴ مهرماه در تقویم عمومی کشور به نام پایتخت نامگذاری شد؛ بر همین اساس هر ساله هفته تهران از ۱۲ تا ۱۸ مهر برگزار می‌شود و برنامه « هفت کوچه» نیز به همین بهانه سری‌به گنجینه‌ای غنی از تاریخ و کوچه‌هایش راوی داستان‌ها و سرگذشت‌های پررمز و راز این شهر  زده که اصالت و فرهنگ مردمانش در سایه مهاجرت بیش از حد قومیت‌های مختلف به این استان کمتر رنگ و عطری از قدیم دارد  اما هنوز آداب و رسومی ویژه و‌مختص تهرانی ها در لایه های فرهنگ دیگر شهرها باقی مانده که در این برنامه معرفی شوند.

علاوه بر مراسم آداب بومی و ملی، تهران یکی از مهم‌ترین استان‌ها در اجرای مراسم مذهبی و دینی در کشور  است، مناسبت‌های مذهبی مثل؛ اعیاد، ولادت‌ امامان شیعه، عزاداری ماه‌های محرم و صفر و اعمال ماه رمضان که با شکوه و ارادتی خاص در پایتخت ایران زمین اجرا می‌شود.

علاقه مندان می توانند هفت کوچه را هرروز ساعت ۸:۳۰ به تهیه کنندگی سیدهادی موسوی نژاد از گروه جامعه رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز و موج ای ام ردیف۵۸۵ کیلوهرتز بشنوند.

 

نظر شما