آیین رونمایی از کتاب «وقت محدود» و نمایش رادیویی «دیدار در وقت اضافه» برگزار شد

۱۴۰۰/۰۷/۲۳ - ۱۱:۲۰:۰۶
کد خبر: ۱۲۴۶۹۰۴
آیین رونمایی از کتاب «وقت محدود» و نمایش رادیویی «دیدار در وقت اضافه» برگزار شد
کتاب «وقت محدود» و نمایش رادیویی «دیدار در وقت اضافه» درمورد زندگی شهید سیدکاظم کاظمی،۲۲ مهر در سالن هویزه در باغ موزه دفاع مقدس رونمایی شد.

به گزارش برنا؛  در این مراسم جمعی از مسولین لشکری و کشوری و انجمن سپاس و همچنین مدیران رادیو حضور داشتند.

شهید سید کاظم کاظمی یک شهید ملی بود

 معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخشی از این مراسم گفت: سیدکاظم کاظمی یا سید نذیر یک شهید اطلاعاتی گمنام اما ملی است. عملیات‌های او به معجزه شباهت دارد. زمانی که ۲۳ یا ۲۴ساله بود مسئولیتی را بر عهده می‌گیرد که مسئولین اطلاعاتی و امنیتی سایر کشورها خواب پیروزی‌های او را هم نمی‌دیدند.

 سردار محمدرضا نقدی بیان کرد:  شهادت یک گوهر بسیار کمیاب است. میلیون‌ها نفر در جبهه حضور داشتند اما شهید نشدند. افرادی مانند شهید سیدکاظم کاظمی در همان دوران کوتاه که موفق به حضور جبهه می‌شود به این جایگاه دست پیدا می‌کند.

سردار نقدی ادامه داد: او توانست مرکزیت‌های گروه‌های مارکسیستی را که توسط قوی‌ترین سازمان‌های اطلاعاتی حمایت می‌شدند، همزمان جمع کند. برخی از آن‌ها دوبرابر سن شهید کاظمی سابقه فعالیت‌های اطلاعاتی و مخفی داشتند. او چندین گروه برانداز، خرابکار و جاسوسی را که توسط «کا گ ب» شوروی سابق حمایت می‌شدند، جمع کرد. اخلاص او عامل پیروزی‌اش شد. اگر این ماجرا را برای سایر گروهای اطلاعاتی توصیف کنیم از آن به عنوان افسانه یاد خواهد کرد.  

او افزود: سیدکاظم کاظمی با روش هدایت‌گرانه و رویکرد ارشادگرانه  افراد را هدایت می‌کرد و باعث شد برخی از افراد از مرام چند ده‌ساله خود دست کشیدند و توبه کردند. تمام این کارها را یک جوان ۲۴ ساله انجام داد.  این‌ها معجزه اسلام و امام است‌و اگر این موارد نبود شاهد ناامنی‌های متعددی بودیم.

میر طاهر مظلومی:

شهدا با یک کتاب تمام نمی شوند

 میرطاهر مظلومی کارگردان نمایش رادیویی «دیدار در وقت اضافه» نیز گفت: شهید کاظمی و هیچ‌کدام از پارتیزان‌های ما با یک کتاب تمام نمی‌شوند. برای این نمایش بازیگران خاصی را در کنار هنرمندان رادیو انتخاب کردم تا وقایع را رئال‌تر جلوه دهیم و دوستان ما از انجام این کار به‌شدت استقبال کردند.

او افزود: برای تم امنیتی این نمایش بسیار کار کردیم به طوری که این کار در عین حال که شادی و سرور ایجاد می‌کند، واقعی هم هست.

مظلومی اظهار داشت: امیدوارم روزی تندیس تک تک شهدا و سرداران ما ساخته شود و من به عنوان یک آرتیست دست تک تک این عزیزان را که برای برقراری امنیت ما فعالیت می‌کنند می‌بوسم.

میرطاهر مظلومی علی بخشی زاده معاون صدای رسانه ملی را یک سرمایه ارزشمند برای سازمان صدا و سیما دانست و از او قدردانی کرد.

محمد حسن روزی طلب نویسنده کتاب "وقت محدود"  بیان کرد: سال ۱۳۹۳ در دعوتی از انجمن پیشکسوتان سپاس، پیشنهاد شد تا کتاب تاریخ شفاهی از  زندگی و فعالیت‌های شهید سید کاظم کاظمی (سید احمد نذیر) نوشته شود.

روزی طلب تصریح کرد: قاعدتا برای نگارش تاریخ شفاهی نیاز به مصاحبه‌های متعدد با دوستان و همکاران سید نذیر در واحد اطلاعات سپاه بود. برای همین با همکاری انجمن پیشکسوتان سپاس و ارتباط با این عزیزان که بین سالهای ۵۸ تا ۶۳  در این واحد همکاری می‌کردند، قریب به ۳۰ جلسه مصاحبه انجام شد.

وی افزود: شهید کاظمی بعد از تاسیس وزارت اطلاعات، مسئول واحد اطلاعات سپاه شد که نهایتا در شهریور سال ۶۴ در بازدید عملیاتی از منطقه هور به شهادت رسید.

نویسنده این کتاب اظهار داشت: کتاب در چهار فصل تدوین شد. فصل اول درباره ورود ایشان به واحد اطلاعات سپاه است. در فصل دوم به چگونگی ضربه به گروه پیکار پرداخته شده و در فصل سوم نیز  عملیات معروف امیرالمومنین که همان ضربه نهایی به حزب توده می‌باشد، به نگارش درآمده است. در نهایت در فصل چهارم به حضور در استان سیستان وبلوچستان ، فعالیت در واحد اطلاعات سپاه و شهادت ایشان پرداخته است. این کار حدود سال۹۶ به پایان رسید وبعد از یک بازبینی که در سال گذشته داشتیم و هم اکنون در حال چاپ است.

در پایان این مراسم از کتاب «وقت محدود» تاریخ شفاهی از زندگی شهید سیدکاظم کاظمی فرمانده اطلاعات سپاه و نمایشنامه رادیویی «دیدار در وقت اضافه» رونمایی و از خالقان این دو اثر تقدیر شد.

نمایشنامه رادیویی دیدار در وقت اضافه به کارگردانی میرطاهر مظلومی، از مورخ ۲۴تا ۳۰ مهرماه  ساعت ۲ بامداد و ساعت ۱۶ از رادیو نمایش پخشخواهد شد. بازیگران این اثر مجتبی طباطبایی ، مجید واشقانی، سیروس همتی، محمد رضا رهبری، احمدهاشمی،  علی استادی، عباس توفیقی، قربان نجفی، ناهید مسلمی،محمد رضاعلی، نگین خواجه نصیر، مجید سهرابی، محمد پورحسن، امیر فرحان‌نیا، محمدمجدزاده، رویا فلاحی و مسعود زنوزی راد هستند.  این نمایشنامه به قلم شهلا دباغی و  تهیه کنندگی  فرشاد آذرنیا به اجرا  درآمده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز