در رادیو فرهنگ بشنوید؛

مردم مناطق مختلف ایران صبحانه چی می‌خورند؟

۱۴۰۰/۰۷/۲۴ - ۰۸:۰۵:۲۷
کد خبر: ۱۲۴۷۱۳۵
مردم مناطق مختلف ایران صبحانه چی می‌خورند؟
در برنامه «هفت کوچه » رادیو فرهنگ که به موضوع فرهنگ عامه اختصاص دارد امروز شنبه ۲۴ مهرماه انواع صبحانه در مناطق مختلف ایران بررسی می شود.

به گزارش برنا؛ برنامه « هفت کوچه» امروز به بررسی انواع صبحانه در مناطق مختلف ایران اختصاص یافته است .

وعده‌ی صبحانه اهمیت زیادی در سلامت انسان دارد و یکی از وعده‌های پرطرفدار و لذیذ محسوب می‌شود. صبحانه های معروف شهرها و استان های مختلف ، متفاوت است و مردم از خوراکی‌های متفاوتی استفاده می‌کنند که هر کدام ریشه در فرهنگ غذاییِ آن کشور دارد البته همه شهرهای ایران معمولا نوعی صبحانه خاص دارند که در مقایسه با وعده‌های غذایی دیگر کمتر شناخته شده است. برخی از صبحانه‌ها هم متعلق به شهر خاصی نیستند. مثلا کسی ادعا نمی‌کند که املت یا نیمرو فقط  مخصوص یک شهر است که در برنامه « هفت کوچه» این تفاوت ها و اشتراکات بیان می شود.

گفتنی است؛ صبحانه از قدیم تا کنون دستخوش تغییرات بسیاری شده است  به شکلی که در گذشته هر طبقه فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی در شهر و استان  محتویات سفره صبحانه متفاوتی داشته اند که در برنامه "هفت کوچه" امروز،  به بررسی این تنوع غذایی در مناطق مختلف اشاره می شود.

علاقه مندان می توانند هفت کوچه را هرروز ساعت ۸:۳۰ به تهیه کنندگی سیدهادی موسوی نژاد از گروه جامعه رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز و موج ای ام ردیف۵۸۵ کیلوهرتز بشنوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز