محمدرضا لطفی فیلمساز و کارگردان در رادیو ایران:

سینما را خلاقیت فیلمساز می سازد

۱۴۰۰/۰۷/۲۴ - ۱۰:۰۹:۲۸
کد خبر: ۱۲۴۷۲۳۹
سینما را خلاقیت فیلمساز می سازد
فیلمساز و منتقد سینما گفت:در هنر و سینما به کار بردن واژه استاندارد جایز و مطلوب نیست فیلمساز ممکن است اثر سرگرم کننده خوبی بسازد بدون آنکه شاخص های فیلم سرگرم کننده در آن رعایت شده باشد.

به گزارش برنا؛ «محمدرضا لطفی» فیلمساز و منتقد سینما در برنامه «حوض نقره» درباره استاندارد در فیلمسازی و معیارهای سنجش آن گفت: در کنار برخی ها که شاخص های استاندارد در سینما را مهم می دانند، هستند افرادی که معتقدند در سینما یک قانون وجود دارد آن هم قانون بی قانونی ست.

وی در ادامه با بیان اینکه تلفیق این دو نگاه می تواند ما را به نتیجه بهتر هدایت کند، گفت: در هنرهایی نظیر سینما و موسیقی که صنعت وارد آن شده تا اندازه ای می توان در بخش های صنعتی همچون فیلمبرداری، صداگذاری، جنسی که از صدای موسیقی شنیده می شود، تصویر پخش شده از سالن سینما از واژه استاندارد یا غیر استاندارد استفاده کرد.

این منتقد سینما در ادامه خاطر نشان کرد: در هنر و سینما وقتی از محتوا صحبت می شود به کار بردن واژه استاندارد جایز و مطلوب نیست فیلمساز ممکن است اثر سرگرم کننده خوبی بسازد، بدون آنکه شاخص های فیلم سرگرم کننده در آن رعایت شده باشد.

لطفی در ادامه افزود: آنچه سینما را می سازد خلاقیت فیلمساز است، این خلاقیت می تواند در بسیاری از مواقع بهتر از مولفه های استاندارد عمل کند.

برنامه «حوض نقره» جمعه هر هفته ساعت 19:05 با اجرای «مهرناز فقیهی» از رادیو ایران پخش می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز