علی لدنی:

با در نظر گرفتن بازپخش‌های متعدد برای سریال‌ها تداخل‌ها جبران می‌شود/ تلوبیون یکی از شیوه‌های دسترسی سریع مخاطبان به رسانه ملی است/ تبلیغات رسانه‌ای برای معرفی سریال‌های تلویزیونی در جذب مخاطب تاثیرگذار است!

۱۴۰۰/۰۸/۱۷ - ۰۵:۰۲:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۸۰۶۹
با در نظر گرفتن بازپخش‌های متعدد برای سریال‌ها تداخل‌ها جبران می‌شود/ تلوبیون یکی از شیوه‌های دسترسی سریع مخاطبان به رسانه ملی است/ تبلیغات رسانه‌ای برای معرفی سریال‌های تلویزیونی در جذب مخاطب تاثیرگذار است!
علی لدنی با بیان این‌که تبلیغات رسانه‌ای برای معرفی سریال‌های تلویزیونی در جذب مخاطب تاثیرگذار است، گفت: با در نظر گرفتن بازپخش‌های متعدد برای سریال‌ها تداخل‌ها جبران می‌شود.

علی لدنی، تهیه کننده سینما و تلویزیون که در کارنامه هنری‌اش آثار ارزشمندی در تلویزیون چون سریال «گذر از رنج‌ها»، «تبریز در مه»، «سال‌های مشروطه»، «دست عشق»، «رز سرخ»، «آوای زمین» و فیلم‌های «داره صبح میشه»، «بشارت به یک شهروند هزاره سوم»، «از یاد رفته»، «برف روی شیروانی داغ»، و «در مه بخوان» به چشم می‌خورد، در خصوص زمان نامناسب سریال‌ها و تداخل آن ها با دیگر آثار تلویزیون با خبرنگار برنا گفت‌وگو کرد که در خواندن آن خالی از لطف نیست.

این تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در پاسخ به این سوال خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا که چرا سریال‌های پر مخاطب با نبود زمان مناسب و تداخل با برخی برنامه های تلویزیونی دیگر از بین می‌روند؟ اظهار کرد: باید بگویم رسانه ملی با برنامه‌ریزی جلو می رود و برای زمان بندی سریال ها نیز برنامه ریزی دراز مدت دارد و با توجه به ارزیابی که دارند حتما اثرات آن را هم دیده و در ادامه می بینند.

او ادامه داد: البته در برخی مواقع شاهد بوده‌ایم این تداخل‌ها بین سریال و برنامه‌های تلویزیونی رخ می‌دهد اما نمی‌توان گفت این مسئله برای تمام آثار صدق می‌کند. به نظر من این اتفاقات باید یک جبران هم در پیش داشته باشد و مدیران شبکه‌ها می‌توانند با در نظر گرفتن بازپخش‌های متعدد برای سریال‌ها مخاطبان را از این مزیت برخوردار کنند و اگر کسی از تماشای سریال دلخواه خود جا مانده است بتواند در پخش‌های بعدی پای تلویزیون بنشیند.

لدنی بیان کرد: راه کارهای زیادی در این مسیر وجود دارد. سریال‌هایی که مخاطب بابت زمان نامناسب از دست داده را می‌تواند از طریق تلویزیون اینترنتی که همان تلوبیون نام دارد تماشا کند. یکی از کارهایی که رسانه ملی باید مانند سایر پلتفرم‌ها در لیست برنامه‌های خود قرار دهد این است که تبلیغات رسانهای برای سریال‌ها راه بیندازد تا مخاطبان بیشتر و بهتر جذب آثار جدید تلویزیون شوند.

این تهیه‌کننده در این خصوص که مناسبت‌هایی چون: ماه رمضان، عید نوروز، هفته دفاع مقدس و.... چقدر می‌توانند در دیده شدن سریال‌های تلویزیونی موثر و تاثیرگذار باشند تصریح کرد: در این ایام رسانه ملی سریال‌های مخصوص خود را دارا است و طبیعتا مخاطبان در آن زمان بیشتر به این نوع آثار توجه می کنند.

او ادامه داد: ممکن است در مناسبت محرم و هفته دفاع مقدس گاهی اوقات سریال ها در این سبک کم فروغ ظاهر شوند و حتی گاهی ممکن است مخاطب به دلیل عزاداری ها در این ماه عزیز کمتر  وقت کنند تا پای این سریال های مناسبتی بنشینند.

لدنی گفت: اگر مسئولین بتوانند با موضوعات خاص و متفاوت به خصوص در حوزه طنز سریال‌هایی تولید کنند تا تفکر، بینش تغییر و به سمت مثبتی گرایش پیدا کند روند بهتری در پیش خواهیم داشت و مخاطب از آن برخوردار خواهد شد.

این تهیه‌کننده در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا شبکه‌های تلویزیونی الی آخر چقدر تاثیرگذار هستند خاطرنشان کرد: بله قطعا تاثیرگذار هستند. مخاطب شبکه 3 معمولا بیشتر از شبکه های دیگر است به طوری که حتی ممکن است تولیدات با شبکه های دیگر تفاوت آن چنانی نداشته باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز