پوررحمانی: شبکه‌های ماهواره‌ای برای جذب مخاطب با رسانه ملی در رقابت هستند/ تداخل در زمان پخش آثار تلویزیون به نبود برنامه‌ریزی بر می‌گردد

۱۴۰۰/۰۹/۰۸ - ۰۵:۰۴:۰۳
کد خبر: ۱۲۴۸۱۳۶
پوررحمانی: شبکه‌های ماهواره‌ای برای جذب مخاطب با رسانه ملی در رقابت هستند/ تداخل در زمان پخش آثار تلویزیون به نبود برنامه‌ریزی بر می‌گردد
تهیه‌کننده تلویزیون در خصوص زمان نامناسب سریال‌ها و تداخل آن‌ها با دیگر آثار تلویزیون با خبرنگار برنا گفت‌وگو کرد که ماحصل آن را در ذیل از نظر می‌گذرانید.

امیر پوررحمانی، تهیه‌کننده تلویزیون که در سریال‌های چون «آسمان همیشه ابری نیست»، «بی‌قید و شرط» و «پرگار» فعالیت داشته، در پاسخ به این سوال خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا که چرا سریال‌های پرمخاطب با نبود زمان مناسب و تداخل با برخی برنامه‌های تلویزیونی دیگر از بین می‌روند؟ اظهار کرد: مشکل تنها زمان پخش نیست درحال حاضر شبکه‌های ماهوارهای با رسانه ملی در حال رقابت هستند به طوری که ماهواره‌ها زمان پخش برنامه های خود را به گونه‌ای قرار می‌دهند تا با ساعت پخش برنامه‌های تلویزیون هماهنگی نداشته باشد و تداخل ایجاد کند تا مخاطبان بیشتر پای شبکه‌های خارجی زبان بنشینند. البته گاهی نیز به دلیل نبود برنامه‌ریزی تداخل میان زمان پخش سریال‌های تلویزیونی صورت می‌گیرد.

او ادامه داد: از طرفی نیز می توان گفت اگر یک شبکه پر مخاطب در راندهای مختلف آثار بی‌کیفیت و ضعیف پخش کند دفعات بعد مخاطب کمتری پای آثار تلویزیونی می‌نشیند و ریزش مخاطب کاملا مشهود خواهد بود. به نظر من مهم محتوا و کیفیت سریال‌هاست و زمان پخش تاثیر چندانی ندارد.

تهیه‌کننده «آسمان همیشه ابری نیست» در این خصوص که مناسبت‌هایی چون ماه مبارک رمضان، عید نوروز، هفته دفاع مقدس و.... چقدر می‌توانند در دیده شدن سریال‌های تلویزیونی موثر و تاثیرگذار باشند تصریح کرد: تاثیر آن چنانی ندارد درحقیقت مخاطبان سریال‌هایی که در تقویم و مناسبت‌ها ساخته می‌شوند اغلب تماشا می‌کنند اما در  ماه مبارک رمضان مردم بیشتر پای تلویزیون و برنامه‌های تلویزیونی می‌نشینند.

امیر پوررحمانی در  در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا شبکه‌های تلویزیونی 1،2،3 الی آخر در جلب نظر مخاطب تاثیرگذار هستند یا خیر؟ خاطرنشان کرد: پاسخ به این سوال که آیا شبکه‌های تلویزیونی می‌توانند تاثیرگذار باشند باید بگویم شبکه 3 با ورزش دیده شد و به هوای فوتبال و سریال‌های قوی که در این شبکه به پخش رسیده‌اند مردم پای این کانال تلویزیون می‌نشینند اما برخی از شبکه‌ها به دلیل تولیدات کم و ضعیف بالطبع مخاطبان را از دست می‌دهند. درحال حاضر تعداد شبکه‌های محدودی هستند که مردم با برنامه و سریال های آن شبکه‌ها اخت شدند.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز