سام: رسانه ملی حق مطلب را در آثار مناسبتی ادا نکرده است!/ در ساخت آثار دفاع مقدس کم لطفی کرده‌ایم

۱۴۰۰/۰۹/۰۶ - ۰۶:۰۳:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۰۱۵۶
سام: رسانه ملی حق مطلب را در آثار مناسبتی ادا نکرده است!/ در ساخت آثار دفاع مقدس کم لطفی کرده‌ایم
فلورا سام، نویسنده، کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون، در خصوص زمان نامناسب سریال‌ها و تداخل آن‌ها با دیگر آثار شبکه‌های تلویزیونی با خبرنگار برنا گفت‌وگو کرد که در ادامه از نظر می‌گذرانید.

فلورا سام، کارگردان و نویسنده و بازیگر سینما و تلویزیون، در پاسخ به این سوال خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا که چرا سریال‌های پرمخاطب با نبود زمان مناسب و تداخل با برخی برنامه‌های تلویزیونی دیگر از بین می‌روند و آیا زمان پخش می‌تواند مهم باشد یا خیر؟ اظهار کرد: بله، زمان پخش سریال‌ها بسیار مهم است و تنظیم زمان مناسب برای هر اثر هنری چه سینما و چه تلویزیون لازم است. اما متاسفانه در رسانه ملی چنین موضوع مهمی لحاظ نمی‌شود به طوری که معمولا آثار شبکه دو سیما نیست و نابود می‌شود به این خاطر که حدود نیم ساعت از برنامه‌ها یا سریال‌های شبکه سه روی شروع مجموعه آثار تلویزیونی شبکه دو سیما می‌افتد. 

او ادامه داد: عملا این اتفاقات در تلویزیون رخ می‌دهد و برای امروز و دیروز هم نیست و واقعا در تعجبم چرا مسئولین به این مسئله توجه نمی‌کنند و برای رفع آن قدمی بر نمی‌دارند. البته در مناسبت‌ها که اعم از عید نوروز، ماه محرم، ماه مبارک رمضان و هفته دفاع مقدس است به این موضوع توجه کافی می‌شود اما در باقی ایام سال این اتفاق رخ نمی‌دهد. گاهی وقت‌ها نیز شاهد هستیم برخی از شبکه‌های سیما از زمان مرده برای تبلیغ آثار تلویزیونی استفاده می‌کنند درصورتی که باید در بین برنامه‌های پر بیننده تیزرهای تبلیغاتی پخش شود و متاسفانه اهمیتی به چنین موضوعاتی که می‌تواند کمک به دیده شدن یا ندیده شدن یک سریال کند نمی‌دهند.

کارگردان و نویسنده سریال «مرضیه» در این خصوص که مناسبت‌هایی چون ماه رمضان، عید نوروز، هفته دفاع مقدس و.... چقدر می‌توانند در دیده شدن سریال‌های تلویزیونی موثر و تاثیرگذار باشند؟ تصریح کرد: مناسبت‌هایی چون ماه رمضان و عید نوروز برای ساخت آثار بسیار خوب هستند. هرچند که در یکی، دو سال اخیر رسانه ملی نتوانسته حق مطلب را در این نوع سریال‌های مناسبتی ادا کند و نتوانسته اثری که برای بیننده دلچسب و جذاب باشد را ارائه دهد.

این نویسنده افزود: یکی از مشکلاتی که برای دهه دفاع مقدس در سریال‌سازی وجود دارد این است که متاسفانه در این هفته آثار قدیمی و تکراری  بسیار وجود دارد و باعث دلزدگی مخاطب می‌شود و این نشان از این دارد که در این زمینه فعالیت بسیار کم است. در صورتی که باید آثار متنوع و جدیدی برای این مناسبت مهم که بخشی از تاریخ‌مان به آن گره خورده است تولید و پخش شود.

فلورا سام در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا شبکه‌های تلویزیونی 1،2،3 الی آخر چقدر تاثیرگذار هستند؟ خاطرنشان کرد: نوع برنامه سازی هر شبکه‌ای برای جذب مخاطب بسیار مهم است. درحال حاضر برخی از شبکه‌های تلویزیون مانند شبکه های 1، 2 و 3 قدیمی نیستند اما شاید برخی از آن‌ها بیننده بیشتری نسبت به شبکه های قدیمی تلویزیون دارند. به این خاطر که نوع  برنامه سازی این شبکه‌ها به روزتر بوده و توانستند مخاطب بیشتری جذب کنند. به نظر من اگر تحولی در تلیزیون در زمینه برنامه‌سازی صورت بگیرد می‌تواند برای جذب مخاطب مفید باشد.

انتهای پیام//

نظر شما