آرش قادری در گفت‌وگو با برنا:

مدیران در هر برهه از زمان دغدغه زمان پخش را دارند/ گاهی وقت‌ها وجود تداخل زمان به دلیل محدودیت‌هاست/ شبکه یک سیما همواره برنده جشنواره‌های تلویزیونی است!

۱۴۰۰/۰۸/۰۹ - ۰۷:۰۳:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۱۰۲۷
مدیران در هر برهه از زمان دغدغه زمان پخش را دارند/ گاهی وقت‌ها وجود تداخل زمان به دلیل محدودیت‌هاست/ شبکه یک سیما همواره برنده جشنواره‌های تلویزیونی است!
آرش قادری، نویسنده و کارگردان تلویزیون که از جمله آثار او می‌توان به سریال برادر، گاندو و هوش سیاه اشاره کرد در خصوص زمان نامناسب سریال‌ها و تداخل آن‌ها با دیگر آثار تلویزیون با خبرنگار برنا گفت‌وگو کرد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

در سال‌های اخیر سریال‌های زیادی ساخته شده و به پخش رسیده‌اند اما به طور معمول زمان پخش آن‌ها یا با تاخیر همراه شده یا به دلیل جا به جایی برنامه‌ها در کنداکتور شبکه های سیما پخش آثار تلویزیونی به مشکل بر خورده اند. گاهی نیز شاهد این بوده ایم که پخش یک سریال محبوب به دلیل تداخل در زمان بین یک مسابقه ورزشی مانند فوتبال با تاخیر روی آنتن رفته یا در آن روز به پخش نرسیده است و مخاطبان به این دلیل قید تماشای آن اثر را زده اند. زمان پخش سریال ها در دیده شدن یا دیده نشدن توسط مخاطب تاثیر زیادی دارد و حتی آثار تلویزیونی در تقویم و  مناسبت های مختلف مثل ماه رمضان، عید نوروز، هفته دفاع مقدس و... در دیده شدن آثار تاثیرگذار هستند اما  در برخی مواقع باز هم به دلیل این ناهماهنگی ها در زمان پخش شاهد نمونه هایی بوده ایم که به نوعی قربانی این وضعیت شده اند.

به همین بهانه با برخی از تهیه کنندگان سینما و تلویزیون گفت و گو کرده ایم که در ذیل از نظر می گذرانید.

آرش قادری در پاسخ به این سوال خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا که چرا سریال های پر مخاطب با نبود زمان مناسب و تداخل با برخی برنامه های تلویزیونی دیگر از بین می روند اظهار کرد: بله قطعا این مسئله بسیار مهم است یعنی کنداکتور تلویزیون می تواند در جذب مخاطب بسیار کمک کند به گونه ای که برنامه ها و سریال ها باید به نوعی تنظیم شود تا مردم فرصت تماشای آثار تلویزیونی را داشته باشند و حتما کارشناسانی در این زمینه وجود دارند که به این مسائل توجه کنند و به بررسی و حل کردن این موضوع بپردازند.

این کارگردان در ادامه و در این خصوص که چه تدارکاتی باید صورت بگیرد تا این تداخل ها بین زمان پخش سریال های تلویزیونی بر طرف شود بیان کرد: باید مدیران دلسوز، کاربلد و دارای درک بالا روی کار بیایند تا بتوانند مدت زمان آثار تلویزیونی و سریال ها را مدیریت کنند تا تداخلی میان آن‌ها به وجود نیاید. سال‌ها می‌شود که تداخل زمانی شبکه‌ها با یکدیگر بررسی می‌شود و مسئولین برای این مسائل برنامه‌ریزی می‌کنند و تا جایی که من اطلاع دارم این تداخل ها مرسوم نیست.

او افزود: اگر گاهی شاهد هستیم که سریال ها در شبکه ها تداخل زمانی دارند تنها به این دلیل است که آن ها نیز دارای محدودیت هایی  هستند در غیر این صورت به فکر هستند تا برنامه های تولیدی را در بهترین زمان پخش کنند تا مخاطب بیشتری جذب کنند و اگر این امر تحقق نمی یابد برخی از مسائل خارج از کنترلشان است. من سال ها می شود که با مدیران مختلف همکاری می کنم و همه مدیران دغدغه زمان پخش را دارند و قطعا هم خواهند داشت.

قادری در این خصوص که مناسبت هایی چون ماه رمضان، عید نوروز، هفته دفاع مقدس و.... چقدر می توانند در دیده شدن سریال های تلویزیونی موثر و تاثیرگذار باشند تصریح کرد: این مسئله باز به زمان بر می‌گردد. سریال سازی در مناسبت ها کاملا مشخص است به این دلیل که هر مناسبتی حدود 1 سال زمان برای ساخت این نوع آثار دارد. البته مدیران باید توجه کافی داشته باشند تا ساخت آثار مناسبتی به لحظه آخر  کشیده نشود و سر فرصت شروع به تولید کنند و زمان مناسب را از قبل برنامه ریزی کنند تا بهترین نوع خود را به مخاطب ارائه دهند.

نویسنده «گاندو» در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا شبکه‌های تلویزیونی 1،2،3 الی آخر چقدر تاثیرگذار هستند خاطرنشان کرد: شبکه های تلویزیونی بسیار زیاد تاثیرگذار هستند. سال های زیاد و طولانی است که شبکه ها برای خود تعریف ژانر کرده اند و مردم نیز با این شبکه ها اخت شده اند و ژانر های مخصوص خود را دنبال می‌کنند. هر جشنواره‌ای در هر زمانی که درباره سریال های تلویزیونی شکل می‌گیرد قطعا شبکه یک سیما برنده می شود و نتیجه به نفع این شبکه است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز