کمیسیون اصل ۹۰ به موضوع انتصاب های فامیلی رسیدگی می کند

۱۴۰۰/۰۸/۰۳ - ۱۴:۵۲:۳۷
کد خبر: ۱۲۵۱۶۶۸
کمیسیون اصل ۹۰ به موضوع انتصاب های فامیلی رسیدگی می کند
کمیسیون اصل 90 به بررسی انتصاب های فامیلی می پردازد.

به گزارش برنا؛ نماینده مردم تهران در مجلس در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو، درباره خبر انتصاب در وزارت نفت و اینکه یک نماینده مجلس در این خصوص سفارش کرده گفت: آن‌طور که آقای نماینده مجلس اعلام کرده است، ظاهراً از سوی او هیچ‌گونه سفارشی صورت نگرفته است.

زهره سادات لاجوردی در ارتباط زنده با برنامه "رویداد" در خصوص انتصابات خلاف قانون در نهادها و وزارتخانه‌ها و نیز توصیه و سفارش‌های صورت‌گرفته، گفت: مردم ما به دولت جدید چشم دوخته‌اند تا با انتخاب افراد شایسته، مشکلات حل شود و درد و آلام مردم ایران کاهش یابد. 

در خصوص انتصابات اخیر بارها اعلام شده که باید شاخص‌هایی نظیر تعهد و تخصص، سابقه مدیریتی و کارآمدی افراد، منجر به شایسته‌سالاری شود.

وی افزود: بارها شعار شایسته‌سالاری را شنیده‌ایم که در عمل نیز باید پیاده‌سازی شود. در این میان به نامه 53 حضرت علی(ع) به مالک‌اشتر اشاره داریم که معتقدم مسئولان باید آن را هر از چندگاهی از ابتدا تا انتها مرور کنند. 

حضرت در بخشی از این نامه می‌فرمایند اگر در انتخاب رعایت صورت نگیرد، خشم عمومی، خشنودی خواص را بی‌نتیجه می‌سازد. یعنی ممکن است یک انتصاب صورت گیرد و مردم در نظر گرفته نشوند و لذا خشمِ عمومی مردم، رضایتِ خواص را بی‌اثر خواهد کرد ولی در مقابل، خشمِ خواص در برابر خشنودیِ عمومِ مردم بی‌اثر است. 

لاجوردی ادامه داد: انتظار داریم این اصول در این دولت، بیش از همه رعایت شود. ضمن اینکه گاه شایعاتی نیز پدید می‌آید و بر اساسِ مشابهتِ اسم یک نفر با کسی دیگر، این‌گونه مطرح می‌شود که دختر یا پسرِ فلانِ شخص به سمتی گمارده شده است. 

کمیسیون اصل 90 نیز در حال بررسیِ مورد اخیر است و آن‌طور که آقای نماینده مجلس اعلام کرده است، ظاهراً از سوی او هیچ‌گونه سفارشی صورت نگرفته و کمیسیون اصل 90 باید دقیقاً این مورد را بررسی کند. 

وی گفت: در شرایط فعلی باید از چنین کارهایی پرهیز کنند و مسئولان و وزرا نیز برخی افراد را بی‌جهت و صرفِ نزدیکی به یک مقام، انتخاب نکنند. این ظلمی غیرقابل‌پذیرش است و امیدواریم شاهد چنین رویه‌ای نباشیم. 

لاجوردی در بخشی دیگر از سخنان خود در رادیو گفت‌وگو تاکید کرد: امروز نیازمند افرادی پرکار، متخصص و متعهد هستیم که باید مسئولیت را یک وظیفه بدانند و شب و روز را از هم نشناسند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز