سخنگوی کمیسیون اقتصادی:

وضعیت ذخیره ارزی خوب است

۱۴۰۰/۰۸/۰۳ - ۱۴:۵۸:۳۵
کد خبر: ۱۲۵۱۶۷۵
وضعیت ذخیره ارزی خوب است
سخنگوی کمیسیون اقتصادی در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو، با اشاره به نخستین جلسه با رئیس کل جدید بانک مرکزی، وضعیت ذخیره ارزی کشور را بر اساس گزارش دریافت شده از سوی مجلس، خوب توصیف کرد.

به گزارش برنا؛ سخنگوی کمیسیون اقتصادی در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو، با اشاره به نخستین جلسه با رئیس کل جدید بانک مرکزی، وضعیت ذخیره ارزی کشور را بر اساس گزارش دریافت شده از سوی مجلس، خوب توصیف کرد. غلامرضا مرحبا در بخش «باسخنگویان» در برنامه زنده «رویداد» در خصوص آخرین مصوبات کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دکتر محمد در یکی از جلسات ما حضور یافت و در خصوص ضرورت بازنگری در نحوه اداره مناطق آزاد و تغییر نگاه نسبت به نقاط ویژه و ظرفیت های مناطق آزاد کشور بحث و گفتگو شد.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی های جدید باید ظرفیت استفاده از این مناطق را فزونی دهد، گفت: آقای محمد نیز دغدغه هایی در این خصوص داشت و علاقمند بود در خصوص قانون و نحوه اداره مناطق آزاد نسبت به جایگاه دبیر و کنترل ها نقطه نظراتی ارائه و بحث و بررسی صورت گیرد.

بر این اساس، نمایندگان با حضور در محل قوه قضائیه، دیداری با رئیس این نهاد داشتند و جلسه خوبی صورت گرفت و اعضای کمیسیون نقطه نظرات خود را اعلام کردند و در خصوص برخی تحقیق و تفحص ها که با اطاله بررسی رو به رو شده، مطلبی مطرح شد.

مرحبا همچنین تربیت قضات و کارشناسان دادگستری را از دیگر نقاط مورد نظر نماینده های مجلس دانست و افزود: پیشتر کمیسیونی مشترک میان مجلس و قوه قضائیه تشکیل شده بود که دو جلسه نیز تشکیل شده است.

این کمیسیون قرار بود هماهنگی های لازم در حوزه های اقتصادی را اجرایی کند؛ از جمله مباحث تقنینی، تنقیح قوانین و مقابله با ترک فعل های صورت گرفته. از طرفی چنین پرونده هایی به صورت مشترک میان قوه قضا و کمیسیون اقتصادی بررسی خواهد شد.

وی همچنین به دعوت کمیسیون از رئیس کل جدید بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: ایشان در خصوص ذخیره ارزی کشور گزارش داد و به صورت نسبی از این موضوع راضی بود.

مرحبا تاکید کرد الحمدلله در این خصوص مشکلی وجود ندارد ولی مدیریت های شدیدتر باید اعمال شود. همچنین در خصوص اصلاح قوانین بانکی و تغییر در حوزه مدیریت بانک ها، صحبت شد و رئیس کل بانک مرکزی نقطه نظرات خود را اعلام کرد. نماینده ها نیز سوالاتی را در حوزه بانک مرکزی، پول و ارز پرسیدند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی همچنین به اصلاح ماده قانونی بیمه در صحن مجلس اشاره کرد و گفت: بیمه گذاران سقفی را برای خودروهای نامتعارف تقبل نمی کردند که این مورد از سوی کمیسیون اقتصادی بررسی شد و درپی دعوت از رئیس کل بیمه مرکزی، مورد تصویب قرار گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز