بازیگر، نویسنده، مدرس و کارگردان:

خلاقیت و نوآوری معیارهای مهمی برای جذب مخاطب سریال بازی مرکب بود

۱۴۰۰/۰۹/۰۲ - ۰۵:۰۴:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۳۰۷۶
خلاقیت و نوآوری معیارهای مهمی برای جذب مخاطب سریال بازی مرکب  بود
سریال کره‌ای بازی مرکب Squid Game یکی از سریال‌های پرمخاطب این‌روزهاست که حامیان و منتقدان زیادی را دارد. درخصوص این سریال سلسله گفت‌وگوهایی با برخی از کارشناسان و اهالی فن انجام دادیم؛

«شاهد احمدلو» بازیگر، نویسنده، مدرس و کارگردان سینما و تلویزیون که در کارنامه هنری‌اش در فیلم‌هایی چون «سیاه‌باز»، «اکباتان»، «طاقباز» و در سریال‌های «گاندو 2»، «رهایی»، «گشت ویژه» و... به ایفای نقش پرداخته و فیلم‌ سینمایی چون «مورچه خوار» و سریال‌های تلویزیونی چون «سه دونگ، سه دونگ»، و برنامه تلویزیونی «ماه عسل» و... را کارگردانی کرده است.

وی در خصوص سریال کره‌ای بازی مرکب Squid Game با خبرنگار برنا گفت‌وگویی کرده که در زیر مشاهده می‌کنید.

شاهد احمدلو

به نظرتان کدام بُعد از جذابیت باعث شده سریال بازی ماهی مرکب مخاطبان زیادی را به خود جذب کند؟

به نظر من خلاقیت، نوآوری و تازه بودن موضوعی از یک کشور ناشناخته به صورت بومی با نگاهی جهانی مجموعه‌ای را ساخته که فارغ از هرگونه محدودیت حتی با به کار بردن خشونتهای بسیار بالا در دنیا مورد اقبال قرار بگیرد و همه این‌ها معیارهای مهمی هستند برای درک این موضوع که این مجموعه در دنیا مخاطبان جهانی خود را داشته باشد. 

به نظرتان این روزها که دست مخاطب برای انتخاب باز است کدام مدیوم را برای دیدن سریال انتخاب می‌کند؟ سریال‌های تلویزیونی؟ شبکه نمایش خانگی؟ پلتفرم‌های خارجی؟

طیف وسیع و گسترده مخاطبان را نمی‌توان محدود و مشمول به یک بخش کرد. به نظر من هر کدام تماشاگران خودش را دارد و نمی‌توان گفت مخاطبان یکی از این‌ها را بیشتر از بقیه می‌بینند و اشکال گوناگون و سلایق بسیاری را در خودشان جا دادند که نمی‌شود این موضوع را محدود کرد. اما خب باتوجه شرایطی که اکنون براساس کرونا پیش آمده سینما رفتن کم شده است. البته خداراشکر اتفاق بهتری در حال رخ دادن است.

پلتفرم‌های ایرانی هم برای مخاطبان ایرانی با پخش سریال‌های خارجی البته با سانسورهای بسیار و دست چندم مخاطب زیادی دارد کمااینکه تلویزیون هم مخاطب گسترده و وسیع خودش را دارد.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز