در رادیو فرهنگ؛

بررسی مشکلات یادگیری در کودکان پیش دبستانی در «خشت اول»

۱۴۰۰/۰۸/۰۸ - ۰۹:۵۱:۳۴
کد خبر: ۱۲۵۳۶۶۷
بررسی مشکلات یادگیری در کودکان پیش دبستانی در «خشت اول»
در برنامه رادیویی «خشت اول» شنبه ۸ مهر ماه مشکلات یادگیری در کودکان پیش دبستانی بررسی می شود.

به گزارش برنا؛ برنامه «خشت اول» امروز  به بررسی  مشکلات یادگیری در کودکان پیش دبستانی اختصاص دارد و آقای ساجد یعقوب نژاد ، در بحث کارشناسی، به بررسی مشکلات یادگیری در کودکان پیش دبستانی و ارائه نکاتی در خصوص حل این مشکل می پردازد.

تشخیص اختلالات یادگیری خصوصا در سنین پیش‌دبستانی ساده نیست زیرا کودکان در این دوران اولین برخورد خود را با برنامه درسی و آموزش نیمه‌رسمی تجربه می‌کنند و طول می‌کشد تا مهارت‌ها و قابلیت‌های زبان‌آموزی، حساب و ریاضیات و مهارت‌های اجتماعی و عاطفی خود را توسعه دهند.

تشخیص زودهنگام اختلالات یادگیری و دیرآموزی نقش تعیین‌کننده‌ای در آینده‌‌ی تحصیلی کودکان ایفا می‌کند زیرا تحقیقات نشان می‌دهد بسیاری از کودکانی که در دوره ابتدایی جزو گروه دیرآموزان یا مبتلا به اختلالات یادگیری دسته‌بندی می‌شوند و نیاز به دریافت آموزش‌های خاص و مداخلات درمانی پیدا می‌کنند چنانچه قبل از ۶ سالگی تشخیص داده می‌شدند احتمالا دوران تحصیلی خود را هم‌پایه‌ی سایر دانش‌آموزان عادی طی می‌کردند. مداخلات زودهنگام و تشخیص به موقع اختلالات یادگیری می‌تواند هم به دانش‌آموزان و هم به خانواده‌ها و معلمان در پیگیری روند آموزشی مناسب و موثر کمک کند.

با این حال برخی نشانه‌ها هست که می‌تواند هم والدین و هم مربیان مقاطع پیش‌دبستان را نسبت به احتمال وجود نوعی از اختلال یادگیری یا دیرآموزی حساس و هشیار نماید؛ که در برنامه امروز "خشت اول" بدان می پردازیم.

برنامه «خشت اول» در گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ به نویسندگی و تهیه کنندگی «مریم یوسفی پور» و اجرای «فاطمه امجدیان» هر شنبه  ساعت۱۲:۳۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز