بررسی اقدامات پدافند اقتصادی در سازمان پدافند غیر عامل

۱۴۰۰/۰۸/۰۸ - ۱۳:۱۷:۵۴
کد خبر: ۱۲۵۳۸۸۲
بررسی اقدامات پدافند اقتصادی در سازمان پدافند غیر عامل
برنامه "رهیافت"، هشتم آبان ماه اقدامات پدافند اقتصادی در سازمان پدافند غیر عامل را مورد نقد و بررسی قرار می دهد.

به گزارش برنا؛ بدون تردید دفاع گونه های بسیار زیادی دارد و یکی از انواع دفاع ،دفاع غیرعامل است.دفاع غیر عامل عبارت است از مجموعه اقدامات غیرمسلحانه ای که موجب کاهش آسیب پذیری نیروی انسانی، ساختمان ها و تاسیسات،تجهیزات و شریانهای کشور در مقابله عملیات خصمانه و مخرب دشمن می گردد.

زیر ساخت های جمهوری اسلامی ایران به سه سطوح تقسیم می شود که عبارت اند از ؛ سطوح بسیار حساس و مهم، بسیار مهم،مهم دفاع در برابر جنگ یک واکنش طبیعی به حساب میآید. دفاعی که میتواند در ابعاد عامل و غیرعامل باشد. بسیاری از زیر ساخت های کشورهای کمتر توسعه یافته به سوی رشد و از سوی با بهره وری از لحاظ کمیت و کیفیت همراه است این درحالی است که نظام جمهوری اسلامی ایران با دشمنان بسیاری مواجه است علت دشمنی امریکا عدم سلطه پذیری ایران می باشد و دشمن در هر زمان و در هر مکان قصد آسیب به صورت پنهان و آشکار را دارد. براین اساس با توجه به تحریم های گسترده و فراقانونی و ناجوانمردانه دولت های غربی لازم است نسبت به آرایش و چیدمان زیر ساخت ها در حوزه های مختلف اقتصادی اندیشه ای نوآورانه صورت پذیرد لذا در صورت آسیب پذیری اعم از انفجار بمب های الکترومغناطیسی، تهاجمات سابیری ، آسیب دیدگی و نیاز به قطعات و عدم وابستگی یکی از اهداف مهم در مقابله با تحریم اقتصادی می باشد.

در برنامه امشب سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور راجع به اقدامات پدافند اقتصادی در سازمان پدافند غیر عامل صحبت می کند.

"رهیافت" شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۰:۰۵ روی موج اف ام ردیف ۹۸ مگاهرتز به صورت زنده با بررسی و تحلیل موضوعات روز اقتصادی تقدیم مخاطبان فرهیخته رادیو اقتصاد می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز