در مستند جدید شبکه العالم»؛

معرفی صنایع دستی شمال غرب ایران « در حاشیه ارس »

۱۴۰۰/۰۸/۰۹ - ۱۳:۲۲:۱۰
کد خبر: ۱۲۵۴۳۷۹
معرفی صنایع دستی شمال غرب ایران « در حاشیه ارس »
صنایع دستی شمال غرب ایران در مستند« در حاشیه ارس» به مخاطبان عرب زبان شبکه العالم معرفی می شود.

به گزارش برنا؛ محمد معین مقامی، تهیه کننده تیم مستند شبکه العالم در مستند « در حاشیه ارس» با نام عربی « علی ضفاف ارس» قابلیت های صنعتی و جاذبه های گردشگری آذربایجان شرقی به طور اجمال معرفی شده است.  

وی در این باره گفت: در قسمت دوم این مجموعه به سراغ صنایع ریسندگی، تولیدات چوبی و نیز محصولات برودتی رفته ایم و با حضور در کارخانه ها و کارگاه های این محصولات و نیز مصاحبه با کارشناسان آن گزارش کاملی از چگونگی و نحوه تولید این محصولات ضبط شده است.

مقامی افزود: تمرکز این قسمت از مستند بر کارگاه های صنایع دستی منطقه شمال غرب ایران است که به معرفی صنایع دستی از جمله سفالگری، محصولات چرمی، حکاکی روی فلز و مجسمه سازی خواهد پرداخت.

وی تاکید کرد: گفت و گو با هنرمندان و اساتید این حوزه از بخش های دیگر این مستند است که به آشنایی مخاطب با نحوه تولید این صنایع دستی ارزشمند کمک می کند.

تهیه کننده « در حاشیه ارس» خاطر نشان کرد: در راستای تقویت تولید ملی، منطقه آزاد ارس در شمال غرب ایران در حاشیه رود ارس و شهر زیبای جلفا و در نقطه صفر مرزی، به عنوان قطب صنعتی مهمی است که در معرفی آن به مخاطبان خارج از کشور باید اهتمام ورزید.

 مستند «در حاشیه ارس»(علی ضفاف ارس) با اجرای محمد باقر حیدری، تصویر برداری؛ مهدی عاشوری و مهدی محمدی و نیز هماهنگی و برنامه ریزی، امید قربانده ، نهم آبان ساعت 21 به وقت تهران به روی آنتن شبکه العالم خواهد رفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز