معرفی کتاب؛

«دختران روز دی» رمانی درباره نقش زنان در پیروزی متفقین

۱۴۰۰/۰۸/۱۰ - ۰۴:۰۴:۰۳
کد خبر: ۱۲۵۴۵۲۱
«دختران روز دی» رمانی درباره نقش زنان در پیروزی متفقین
«دختران روز دی» یکی از پرطرفدارترین رمان‌هایی است که در سال‌های اخیر درباره جنگ جهانی دوم نوشته شده است.

به گزارش برنا، داستان کتاب درباره ۳۹ زنی است که از طرف آژانس مخفی انگلیس قبل از روز دی برای مسلح کردن و آموزش نیروهای مقاومت فرانسه وارد پاریس می شوند. این رمان به قلم سارا رز بر اساس رویدادهای تاریخی در زمان جنگ جهانی دوم نوشته شده است.

منظور از «روز D» روز انجام بزرگ ترین حمله دریایی تاریخ در جنگ جهانی دوم در روز سه شنبه، ۶ ژوئن ۱۹۴۴ و حمله متفقین به نرماندی است.

این عملیات با نام رمز نپتون و اغلب به عنوان عملیات روز D شناخته می شود. این عملیات آزادسازی فرانسه (و بعدا اروپای غربی) را آغاز کرد و پایه های پیروزی متفقین را در جبهه غرب بنا کرد.

«دختران روز دی»، رتبۀ ششم کتاب‌های پرطرفدار سال ۲۰۱۹ از دید واشنگتن پست شد.

بخش‌هایی از کتاب:

مدت‌ها پیش از آنکه روز موعود برای هجوم متفقین به اروپا را حتی بتوان تصور کرد، اسم رمزی برای آن در نظر گرفته شده بود: روز دی. دی حرف ابتدایی کلمۀ «دِی» به معنای روز بود؛ همان‌طور که جِی ابتدای کلمۀ فرانسوی «ژور» به معنای روز و ایچ حرف ابتدایی کلمۀ «آور» به معنای ساعت بود.

تا زمان تهاجم متفقین به اروپا فقط یک سال باقی بود و آن‌ها باید برای زمینه‌سازی، گروه‌های مقاومت را تغذیه، تأمین، تجهیز و سازماندهی می‌کردند و افراد را آموزش می‌دادند. مردان در جنگ بودند. بریتانیا با کمبود نیرو مواجه بود. از این رو تصمیم بر این شد که برای عملیات مخفی در فرانسه زنان را استخدام کنند.

زن‌ها پنهانکار بودند، به انزوا عادت داشتند و در تنهایی خونسرد و شجاع بودند. آن‌ها قاصدان بسیار خوبی بودند و آزادانه تر رفت‌و‌آمد می‌کردند. مردان در جنگ بودند؛ پس اگر مردی بی‌دلیل در جایی پرسه می‌زد، به او مظنون می‌شدند.

به این ترتیب، مقدمات استخدام زنان فراهم شد...

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز