«سه شنبه ۱۴ جولای»، مجموعه‌ای تلویزیونی با موضوعی امنیتی

۱۴۰۰/۰۸/۱۰ - ۱۰:۱۸:۴۸
کد خبر: ۱۲۵۴۷۵۲
«سه شنبه ۱۴ جولای»، مجموعه‌ای تلویزیونی با موضوعی امنیتی
«سه شنبه 14 جولای» نام مستند نمایشی؛ از تولیدات شبکه مستند سیما است که این روزها حوالی ساعت 18 از شبکه اول سیما پخش می شود.

به گزارش برنا، کارگردانی مجموعه «سه‌شنبه 14 جولای» را سیدمحمدجواد حسینی که پیش از این در عرصه فیلم کوتاه فعالیت داشته برعهده دارد. وی لیسانس گرافیک دارد و فارغ التحصل رشته ادبیات نمایشی از دانشگاه هنر و معماری تهران است که حالا به روایت یکی از مهمترین موضوعات ایران و جهان در فرم و ساختاری پرداخته است.

این مجموعه ی تلویزیونی در نگاه اول ممکن است به بینده اینطور القا کند که با یک اثر کاملا نمایشی و فرم گرایانه طرف است، اما هر چقدر که جلوتر میرویم؛ عناصر نمایشی به خدمت روایت اصلی فیلم که همان پرونده‌ی هسته ای ایران است در می آید. در این فیلم تمام ابزارهای معمول مستندسازی که قبلا در قالب تصاویر آرشیوی و کپشن و گرافیک متحرک به کار گرفته میشد؛ دیده نمی شود. از فیلم و عکس گرفته تا اسناد و تقویم و روزنامه ها همگی در قالب فرمهای نمایشی متنوع با محوریت دفتر کار احمد نجفی است، موضوعی که برای مخاطب میتواند تازگی داشته و او را برای دیدن فیلم ترغیب کند.

سه شنبه 14 جولایی 3

احمد نجفی بازیگر سینما و تلویزیون در نقش یک نظامی بازنشسته به کار تحقیقات پیرامون  موضوعات امنیتی کشور می‌پردازد.

سه شنبه 14جولای اگرچه نام مستند را یدک میکشد اما دارای قابلیت های نمایشی است که بار دراماتیک فیلم را افزایش داده است، فیلمنامه اثر که توسط سید محمدجواد حسینی کارگردان مجموعه نوشته شده ساختاری کاملاً کلاسیک دارد.

تولید چنین آثاری که می‌تواند هم جنبه سرگرمی داشته باشد و هم روایتگری؛ که در حوزه مستندسازی حائز اهمیت است.

عوامل دیگر این فیلم: تهیه کننده: عباس هنرمند/ تدوینگر: نیما حسن دوست / مدیرتصویربرداری: محمدرضا اصغری/ موسیقی: آرش بادپا/ طراحی و ترکیب صدا: عرفان یزدی

سه شنبه 14 جولایی 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز