چهره و خبرهای حوزه فرهنگ و هنر در هفته ای که گذشت؛

زیرخاکی را هم تعطیل کنید/ عذرخواهی آتیلا پسیانی رسانه‌ای شد/ رکورد میلیاردی یک قهرمان ایرانی/ تغییرات تلویزیون در راه است و خیلی‌ها منتظر/ پرواز ایران درودی داغی بر دل هنرهای تجسمی/ فصل جدید عصر جدید در راه است

۱۴۰۰/۰۸/۱۳ - ۰۶:۰۳:۰۲
کد خبر: ۱۲۵۵۰۴۴
زیرخاکی را هم تعطیل کنید/ عذرخواهی آتیلا پسیانی رسانه‌ای شد/ رکورد میلیاردی یک قهرمان ایرانی/ تغییرات تلویزیون در راه است و خیلی‌ها منتظر/ پرواز ایران درودی داغی بر دل هنرهای تجسمی/ فصل جدید عصر جدید در راه است
این روزها درحالی که اخبار خوب و بد فراوانی به گوش می رسد و درگذشت ایران درودی یکی ار تلخ تریت اتفاقات هفته ی گذشته بود شایعه تغییرات در رسانه ی ملی نقل محافل مختلف به خصوص راهرو های جام جم.

تغییرات هفته؛ مدیران سیما 

بعد از تغییر در راس مدیریت صدا و سیما شایعات متفاوتی از داخل و خارج از سازمان در خصوص تغییرات دهان به دهان چرخید و البته در این میان برخی از رسانه ها نیز بر آن دامن زدند.

نکته این که تغییر در سبک مدیریت معاونت صدا و معاونت سیما حرف و حدیث هایی به همراه داشت که کار را به جای باریک هم کشاند.

اما مشخصا پیمان جبلی به دور از حواشی و بر اساس سناریویی مشخص تصمیم به تغییراتی موثر بر پر مخاطب ترین رسانه ی کشور دارد.

تلویزیون

عذرخواهی هفته؛آتیلا پسیانی

آتیلا پسیانی با انتشار مطلبی در صفحه شخصی اینستاگرامش در خصوص حواشی پیش آمده بعد از گفت و گو با فریدون جیرانی گفت.

borna ghasemi

با سلام به خوانندگان عزیز و گرامی

چند روز پیش پس از پخش برنامه آپارات آقای جیرانی برای بعضی این شبهه پیش آمد که من به مجموعه های تلویزیونی اهانت کردم که اصلا چنین چیزی نیست .

اهانت یعنی ناسزا گفتن و کوچک کردن و بد و بیراه گفتن به شخص یا اقوامش که من چنین کاری نکردم ، نمیکنم و نخواهم کرد .

این که هر یک از ما چیزی را دوست بداریم یا نداریم یا نقدی بر آن داشته باشیم توهین کردن نیست مثلا من اگر بگویم که مسابقات کشتی را دنبال نمیکنم به هیچ وجه اهانت به فدراسیون کشتی به حساب نمی آید .

فراموش نمیکنم و فراموش نکنیم که من با بازی در محله برو بیا برای اولین بار دیده شدم و تا به امروز مورد لطف بی پایان تماشاگران عزیز بودم

اما چرا تماشاگر دائمی سریال های تلویزیونی نیستم؟

١- سریال‌هایی را که به عمرم دنبال کردم اعم از ایرانی و غیر ایرانی بسیار کم بوده و اصولاً تماشای فیلم یا تئاتر در یک نوبت برایم راحت تر است

٢- در زمان تصویربرداری سریال‌هایی که در آن بازی می‌کنم (که بعضی از آنها را عاشقانه دوست دارم ) بعد از تمام شدن هر بخش آن را با همکارانم بازبینی می‌کنیم یعنی این که من سریال‌هایم را می‌بینم و چون تدوین را می‌شناسم پشت هم قرار گرفتن این بخش ها را هم پیشاپیش می‌دانم.

من به انتخاب‌های خودم در حرفه‌ام اهانت نمی‌کنم. اتفاقا به دلیل احترامی که برای حرفه ام قائل هستم تصور می‌کنم که اگر تنوع بیشتری وارد سریال‌ها شود همه احساس رضایت بیشتری می‌کنند.

من با تئاتر ، سینما، و تلویزیون زندگی کردم و به خود می‌بالم که کمتر کار غیر قابل دفاعی داشتم.

در پایان اگر یک دقیقه از گفتگوی یک ساعته من با آقای جیرانی باعث رنجش دوستان عزیزم و تماشاگران گرامی، که سرمایه من هستند، شده است از صمیم قلب پوزش می‌طلبم.

آتیلا پسیانی

پاییز ١٤٠٠

تولد هفته؛ مرحوم علی سلیمانی

انقدر پر کار بود که جای خالی اش حفظ شود اما در هفته ای که تولد این هنرمند خوش اخلاق و صاحب سبک را پشت سر گذاشتیم خانواده اش با حسرت در کنار مزارش برای او جشن تولد گرفتند تا باز داغ دل آن ها تازه شود که اگر واکسیناسیون به موقع انجام میشد و... شاید این همه غم را باهم تجربه نمی کردیم.

علی سلیمانی

رکورد هفته؛ اصغر فرهادی

 فیلم «قهرمان» به کارگردانی اصغر فرهادی موفق شده در سه روز اول اکران خود بیش از ۷۰ هزار مخاطب را به سینما بکشاند و به فروش فوق‌العاده نزدیک به ۲ میلیارد تومان دست یابد.

این فیلم که به تازگی به‌عنوان نماینده سینمای ایران برای معرفی به اسکار انتخاب شده است، چندماه پیش جایزه بزرگ جشنواره کن را به دست‌ آورده بود.

پیش‌بینی می‌شود قهرمان طی چند روز آینده به پرفروش‌ترین فیلم غیرکمدی دوران کرونا تبدیل شود و برای ۱۰ میلیاردی شدن خیز بردارد.

اصغر فرهادی

خبر ویژه هفته؛ بازگشت عصر جدید 

فراخوان فصل سوم مسابقه استعداد یابی عصر جدید منتشر شد.این برنامه با تهیه‌کنندگی و اجرای احسان علیخانی ساخته شده است و از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

عصر جدید

تصمیم متفاوت هفته؛ ارتباط پیمان جبلی با مخاطبان تلویزیون

پیمان جبلی شاید متفاوت ترین تصمیم یک مدیر رسانه ای را گرفت و راه ارتباطش با نخاطبان رسانه ملی را باز کرد.

رئیس رسانه ملی نشانی رایانامه خود را برای دسترسی مستقیم و سریع همه مخاطبان سازمان صداوسیما منتشر کرد.

دکتر پیمان جبلی رایانامه به نشانی jebelli@irib.ir را برای دریافت پیام‌ها و دیدگاه‌های مردم عزیز سراسر میهن اسلامی ایجاد کرده است.

رئیس رسانه ملی تلاش دارد با این رایانامه پل مطمئنی برای ارتباط وثیق، سریع و گسترده با همه جمهور ایجاد کند.

پیمان جبلی

درخواست هفته؛ جلیل سامان

با وجود انتشار برخی اخبار درباره آغاز تولید فصل سوم «زیر خاکی»، روابط عمومی این مجموعه تلویزیونی اعلام کرد که این سریال در مرحله پیش‌تولید به سر می برد و هنوز وارد مرحله تصویربرداری نشده است. به محض آغاز ضبط این سریال، جزییات تولید آن از طریق سیمافیلم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

این خبر در حالی اعلام شد که جلیل سامان از توقف سریال‌های تلویزیون ابراز ناراحتی کرده و در صفحه مجازی خودش نوشت: «کاش «زیر خاکی» را هم تعطیل می‌کردید تا با هم بنشینیم فکری به حال امروز و فردای تلویزیون بکنیم! شما از «زیر خاکی» چه توقعی دارید؟ … با این کار برای ما هم حاشیه به وجود می‌آورید و بسان نورچشمی تلویزیون آن را هم از چشم مردم می‌اندازید!

کارگردان «زیر خاکی» در ادامه با اشاره به توقف ساخت ۱۵ سریال تلویزیونی افزود: توقف تولید ۱۵ سریال عملا فروپاشی تلویزیون است. مثل اینکه برای رفع مشکل آلودگی هوا فرمایش شود که نفس نکشید تا هوا پاک شود! چرخ را قبلا اختراع کرده‌اند! برای هر مشکل فنی و محتوایی دستورالعملی عملی وجود دارد. تغییرات باید به تدریج و در یک بستر معقول و منطقی اتفاق بیفتد. نه با هیجان و رویاهای دست نایافتنی. با نیروی انسانی باقی مانده و ساختار فعلی تلویزیون تحول مثبتی رخ نخواهد داد مگر آنکه با رفع اشکال‌های ساختاری و مدیریتی هنرمندان با تلویزیون آشتی کنند.»

جلیل سامان

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز