پخش زنده گفت‌وگوی سیاسی از لانه جاسوسی سابق آمریکا

۱۴۰۰/۰۸/۱۱ - ۰۸:۱۶:۴۸
کد خبر: ۱۲۵۵۱۶۱
پخش زنده گفت‌وگوی سیاسی از لانه جاسوسی سابق آمریکا
ویژه برنامه «گفت وگوی سیاسی» امروز از محل لانه جاسوسی سابق آمریکا به طور زنده پخش می شود.

به گزارش برنا؛ تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام در 13 آبان سال 1358 یکی از نقاط عطف تاریخ معاصر ایران محسوب می شود. این اتفاق که از سوی امام خمینی(ره) به عنوان انقلاب دوم نامگذاری شد، موجب استحکام استقلال، قطع دخالت قدرت های بیگانه و کاهش نفوذ و تأثیرگذذاری آنها برای ایجاد کودتا و آشوب و افزایش قدرت نرم و اقتدار منطقه ای ایران شد. با این حال، طی سال های اخیر تلاش های تبلیغاتی بسیاری در این جهت صورت گرفت تا به مردم القا شود که تعطیلی سفارتخانه آمریکا در تهران که درواقع یک مرکز جاسوسی بود، خساراتی را به ویژه در حوزه اقتصاد و سیاست خارجی به کشورمان وارد کرد.

به همین بهانه، شبکه رادیویی گفت‌وگو با شعار صدای اندیشه ها با رویکردی متفاوت و تبیینی و از نگاه نخبگان و اندیشمندان به این واقعه مهم تاریخی توجه کرده و به واکاوی ابعاد مختلف آن می پردازد و تلاش می کند تا شبهات و القائات مطرح شده در این زمینه را شفاف سازی کند و پاسخ دهد. 

به این منظور، در آستانه 13 آبان، روز مبارزه با استکبار جهانی، شبکه رادیویی گفت‌وگو، مجموعه برنامه هایی را برای پرداختن به این موضوع تدارک دیده است. پخش این برنامه ها از ابتدای هفته جاری آغاز شده است. 

گفت‌وگوی سیاسی، عنوان یکی از برنامه های ثابت و روزانه رادیو گفت‌وگوست که این هفته به طور ویژه و با موضوع روز ملی مبارزه با استکبار جهانی پخش می شود. در این برنامه با حضور کارشناسان زبده حوزه سیاست داخلی و خارجی، اهمیت و چرایی تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران و ابعاد و تأثیرات ان بررسی می شود.

ویژه برنامه گفت وگوی سیاسی به مناسبت روز ملی استکبار جهانی با همکاری بسیج دانشجویی، امروز، سه شنبه 11 آبان از ساعت 17:30 به مدت 75 دقیقه از محل لانه جاسوسی سابق آمریکا با حضور دکتر علیرضا کیخا جانشین رئیس سازمان بسیج دانشجویی، آقای محمدمهدی رمضان زاده فعال دانشجویی و مسئول موزه 13 آبان و آقای صادق مفرد فرمانده دانشجویی تهران بزرگ روی آنتن رادیو گفت‌وگو می رود.

گفتنی است، بررسی رویدادهای سیاسی روز، بر اساس تازه‌ترین تحلیل‌ها و آراء مختلف مهم‌ترین محوری است که برنامه «گفت‌وگوی سیاسی» رادیو گفت‌وگو به آن می‌پردازد.در این برنامه مباحث کلان سیاسی در حوزه داخلی و خارجی با دعوت از کارشناسان، اساتید علوم سیاسی و ارتباطات، پژوهشگران و پیشکسوتان عرصه سیاست و صاحب نظران طیف های مختلف سیاسی و اجرایی با هدف روشنگری، نقد منصفانه و ایجاد فضای همدلی مطرح خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز