در رادیو فرهنگ؛

گرامیداشت ۱۳ آبان و فرهنگ مقاومت در برابر استکبار جهانی در«بازتاب»

۱۴۰۰/۰۸/۱۲ - ۰۸:۲۴:۵۹
کد خبر: ۱۲۵۵۷۱۱
گرامیداشت ۱۳ آبان و فرهنگ مقاومت در برابر استکبار جهانی در«بازتاب»
برنامه "بازتاب" چهارشنبه ۱۲ آبان ماه ؛ با بررسی سالروز ۱۳ آبان ، تسخیر لانه جاسوسی و فرهنگ مقاومت در برابر استکبار جهانی از رادیو فرهنگ پخش می شود.

به گزارش برنا؛ رادیو فرهنگ در برنامه « بازتاب» امروز؛  با حضور کارشناسان، دکتر غضنفری و دکتر خواجه پور؛ کارشناس مسائل سیاسی، سالروز ۱۳ آبان ، تسخیر لانه جاسوسی و فرهنگ مقاومت در برابر استکبار جهانی را مورد بررسی قرار می دهد .

در ۱۳ آبان از جهات مختلف حوادث و وقایع مهمی اتفاق افتاده است.

 نخستین واقعه این روز تبعید بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و سپس شهادت جمعی از دانش آموزانی بود که در مسیر امام راحل عظیم به پا خاستند و سومین واقعه سیزدهم آبان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۱۳۵۸ بود.

این سه مناسبت در این روز محور کار جهانی است زیرا تقریبا محور تمام شیطنت‌ها در کشور ما و حتی در منطقه و دنیا این استکبار جهانی می باشد.

۱۳ آبان نماد روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نام گرفته که برنامه های متعددی در کشور به همین مناسبت برگزار می شود که در ۲ سال اخیر به دلیل شرایط حاضر در کشور به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا به صورت مختلف این برنامه‌ها اجرا می شود ولی به طور قطع یکی از ایام الله های است که ما هیچ وقت تحت هیچ شرایطی فراموش نمی‌کنیم و ملت ما همیشه یاد و خاطره‌ی این حماسه‌های بزرگی را گرامی می دارند.

در روز 13 آبان 1343، مأموران رژیم شاه، حضرت امام خمینی(ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا، به ترکیه تبعید کردند. در روز 13 آبان 1357، دانش آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت های آمریکا در ایران، راه پیمایی کردند، ولی دژخیمان رژیم شاه، به آنان حمله کرد و آنان را به خاک و خون کشید. در روز 13 آبان 1358، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه ی جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند. بدین ترتیب، مبارزه ی ضد آمریکایی مردم ایران، ابعاد جدیدتری پیدا کرد. بنابراین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، این روز را به روز «ملّی مبارزه با استکبار» نام گذاری کردند.

سیزدهم آبان به همه ی مستضعفان آموخت که می توانند چپاول گران را به زباله دان تاریخ بسپارند. سیزده آبان به مسلمانان آموخت که در معبد انسانیت، آزادنه و آگاهانه در برابر والایی های ارجمند مکتب توحید، به نماز بایستند، تنها در برابر «اللّه » به کرنش و سجود بنشینند و جز او، همه را طرد کنند.

در سیزدهم آبان، مردم سرافراز ایران به همه ی مستضعفان جهان نشان داد که دیوار ستم، شکستنی است.

« بازتاب»  را به گویندگی ناصر صالحی ساعت ۱۸:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه از رادیو فرهنگ روی موج ۱۰۶مگاهرتز و ۵۸۵کیلوهرتز بشنوید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز