علوم شناختی زیر ذره‌بین «چرخ»

۱۴۰۰/۰۸/۱۲ - ۱۳:۰۹:۵۱
کد خبر: ۱۲۵۵۹۹۴
علوم شناختی زیر ذره‌بین «چرخ»
سی‌وهفتمین قسمت فصل هشتم «چرخ» ساعت 19 امروز، چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰، با بررسی کاربردهای علوم شناختی در آموزش روی آنتن شبکه‌ی چهار می‌رود.

به گزارش برنا، در بخش‌ «تازه‌ها»ی این قسمت از «چرخ»، کسری کریمی‌طار و امیر گلخانی، کارشناس‌های بازی‌های ویدئویی، تازه‌ترین و جذاب‌ترین بازی‌های ویدئویی را معرفی خواهند کرد.

در بخش دیگری از این قسمت «چرخ» هم پویا پاک‌نژاد، دانش آموخته‌ی علوم شناختی با دکتر محسن میرمحمدصادقی، عضو هیئت علمی موسسه‌ی آموزش عالی علوم شناختی درباره‌ی کاربردهای علوم شناختی در آموزش گفت‌وگو خواهد کرد.

 علوم شناختی مطالعه‌ی علمی ذهن است. در این تعریف منظور از ذهن مجموعه‌ای از نمودهای هوشمندی و آگاهی هستند؛ مانند تفکر، ادراک، حافظه، احساس، استدلال و همه‌ی روندهای ناآگاهانه‌ی شناختی. گاهی علوم شناختی را به صورت «مطالعه‌ی علمی شناخت» هم تعریف می‌کنند و شناخت را مجموعه‌ای از حالت‌ها و فرآیندهای روانی مانند تفکر، استدلال، درک و تولید زبان، دریافت حواس پنج‌گانه، آموزش، آگاهی، احساسات و… در نظر می‌گیرند. به طور کلی پرسش‌هایی مانند این که «ذهن چگونه کار می‌کند» یا «مغز چگونه هوشمندی را ایجاد می‌کند»، از جمله‌ی پرسش‌هایی هستند که در این شاخه‌ی علمی بررسی می‌شوند.

در بخش دیگری از این قسمت «چرخ» گزارش حافظ آهی از مرکز آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز روی آنتن خواهد رفت.

فصل هشتم مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.

«چرخ» چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت 19 به‌صورت زنده و به مدت ۵۰ دقیقه از شبکه‌ی چهار سیما پخش می‌شود. مجری «چرخ» محمدرضا مقدسیان است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

نظر شما