داریوش باباییان:

از بین رفتن بودجه‌، تنها حاصل جداسازی بخش جهانی از بخش ملی جشنواره فیلم فجر است

۱۴۰۰/۰۸/۱۵ - ۰۷:۰۳:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۶۱۵۳
از بین رفتن بودجه‌، تنها حاصل جداسازی بخش جهانی از بخش ملی جشنواره فیلم فجر است
داریوش باباییان جداسازی بخش جهانی از بخش ملی جشنواره فیلم فجر را ایده‌ای غیراصولی دانست و تأکید کرد که حاصل جداسازی بخش جهانی از بخش ملی جشنواره فیلم فجر از بین رفتن بودجه‌ بود.

داریوش باباییان، تهیه‌کننده سینما، در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: سال‌ها پیش، قبل از اینکه بخش جهانی جشنواره فیلم فجر از بخش ملی جدا شود این دو بخش همزمان با هم برگزار می‌شدند و در آن دوران مهمانان خارجی بسیاری نیز به ایران می‌آمدند و تعامل خوبی بین سینماگران به وجود می‌آمد و به نوعی به نفع سینمای ایران بود اما جداسازی این دو بخش از هم تنها حاصلش از بین رفتن بودجه بود که شاید تنها به نفع عده‌ای خاص بود.

باباییان تصریح کرد: جدا شدن بخش جهانی از بخش ملی تنها حاصلی که داشت از بین رفتن بودجه بود و هیچ حاصلی برای سینمای ایران نداشت. قطعاً ادغام دوباره این دو بخش به نفع سینمای ایران است و جشنواره فیلم فجر با این اتفاق می‌تواند به اعتبار سال‌های قبل خود برگردد چرا که در سال‌های اخیر اعتبار مهم‌ترین رویداد سینمایی ایران از بین رفته بود و جایگاه واقعی خود را از دست داده بود.

او افزود: ادغام این دو بخش به نفع جشنواره فیلم فجر بود و به شرط اینکه دبیر جشنواره بتواند از فیلم‌ها و فیلمسازان خوبی برای حضور در این رویداد استفاده کند می‌توانیم به بازگشت روزهای خوب جشنواره امیدوار باشیم. امیدوارم دبیر جشنواره فجر بتواند ارزش‌های بین‌المللی این رویداد مهم سینمایی کشور را بیش از پیش نمایان کند.

این تهیه‌کننده در پایان گفت: جشنواره فیلم فجر در دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود و جداسازی بخش جهانی از بین‌المللی باعث شده بود که این جشنواره در زمانی بی ربط به دهه فجر برگزار شود. به نظر من برگزاری جشنواره در زمان مشخص شده خود نکته‌ای حائز اهمیت است که امروز با ادغام این امکان مهیا شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز