معرفی کتاب؛

«ساعت‌های استخوانی» رمانی درباره زمان و زندگی فانی انسان

۱۴۰۰/۰۸/۱۶ - ۰۷:۰۱:۰۱
کد خبر: ۱۲۵۶۶۲۷
«ساعت‌های استخوانی» رمانی درباره زمان و زندگی فانی انسان
کتاب «ساعت‌های استخوانی»، رمانی نوشته ی دیوید میچل است که برای اولین بار در سال 2014 منتشر شد.

به گزارش برنا، «ساعت‌های استخوانی» رمان بلند دیوید میچل است که پس از «اطلس ابر»، ‌در سال ۲۰۱۴ در انگلستان منتشر شده بود. این کتاب شش بخش دارد که از دهه ۱۹۸۰ شروع می‌شود و تا دهه ۲۰۴۰ میلادی ادامه داشته و داستان زندگی شخصیت اصلی‌اش را در این بین تعریف می‌کند.

میچل که پیش‌تر هم زمان را دستاویز آثارش قرار داده بود این‌بار در این رمان از این عنصر استفاده کرده تا زوال را به مخاطبش عرضه کند، هم در زندگی فانی انسانی و هم در جهانی که به ما زندگی داده است.

هالی سایکس پانزده ساله بعد از دعوایی شدید با مادرش، خانه و زندگی سابقش را ترک می کند. اما هالی، یک نوجوان فراری عادی نیست؛ در گذشته، صداهایی ناشناخته با هالی ارتباط برقرار کرده اند و او با نوعی از قدرت های ذهنی آشناست. اکنون، اواز شهر فاصله گرفته و هرچه بیشتر در مناطق روستایی انگلیس پیش می رود، شهود ها و اتفاقات عجیب بیشتری بر سر راهش قرار می گیرند با تغییر واقعیت های ذهنی او، کابوسی در بیداری را برایش رقم می زنند. هالی، توجه فرقه ای خطرناک از سالکین و البته دشمنانشان را به خود جلب کرده است. اما داستان به اینجا ختم نمی شود و اتفاقی اسرارآمیز، همه ی جنبه های زندگی هالی، آینده و اطرافیان او را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

بسیاری از نویسندگان و نشریات مختلف به تحسین «ساعت‌های استخوانی» پرداخته‌اند:

استیون کینگ: «ساعت های استخوانی» یکی از بهترین رمان های سال 2014 است.

واشنگتن پست: کتابی بسیار گیرا، بی اندازه هوشمندانه و آمیزه ای غنی از یک واقع گرایی صمیمانه، فانتزی گوتیک وشک گرایی آخرالزمانی.

لس آنجلس تایمز: دیوید میچیل با «ساعت های استخوانی» رقیبی سفت و سخت برای «اطلس ابر» خودش تراشید.

نیویورک تایمز: میچل همیشه با یک جدیت بی مانند و انرژی سرزنده، علاقه ای آشکار به زبان و با تکیه بر تمام فوت و فن های تجربی اش قلم می زند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز