سیدجلیل میرمحمدی در گفت و گو با رادیو ایران:

واکسن موثرترین راه در قطع زنجیره انتقال کروناست

۱۴۰۰/۰۸/۱۵ - ۱۳:۳۱:۵۰
کد خبر: ۱۲۵۷۱۵۸
واکسن موثرترین راه در قطع زنجیره انتقال کروناست
نائب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: کسانی که به هر دلیل واکسن تزریق نکرده اند هر چه سریعتر اقدام به دریافت واکسن کنند.

به گزارش برنا؛ سید جلیل میرمحمدی میبدی نائب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت و گوی اختصاصی با «علی رشیدی» گزارشگر رادیو ایران درباره موج ششم شیوع کرونا گفت: هر چند وضعیت برخی استان های ایران بخصوص بخش های شمالغربی به لحاظ کرونا قرمز شده و میزان بستری و موارد سرپایی افزایش یافته اما هنوز وارد موج ششم نشده ایم.  

وی در ادامه ورود فصل سرما را عامل مهم در تشدید ویروس کرونا دانست و افزود: اگر واکسیناسیون در ایران به 85 تا 90 درصد نرسد زنجیره انتقال قطع نمی شود و شیوع بیماری همچنان ادامه خواهد داشت. 

 نائب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در خاطر نشان کرد: در جامعه یک نوع ساده انگاری به وجود آمده و مردم بخصوص کسانی که واکسینه شده اند به خیال اینکه خطر از کنارشان عبور کرده شیوه نامه ها را رعایت نمی کنند.

وی افزود: همه این موارد زنگ خطری برای شیوع موج ششم کرونا است اگر شیوه نامه به درستی رعایت نشود و واکسیناسیون نیز به حد معقول نرسد کشور دوباره دچار خطر کرونا خواهد شد. 

میرمحمدی در بخش دیگر صحبت هایش گفت: به نظر همه مجامع علمی، واکسن موثرترین راه در قطع زنجیره انتقال کروناست کسانی که به هر دلیل واکسن تزریق نکرده اند هر چه سریعتر اقدام به دریافت واکسن کنند.

میرمحمدی در پایان به بحث بازگشایی مدارس پرداخت و گفت: بازگشایی مدارس در بسیاری از کشور انجام شده است، در صورت رعایت شیوه نامه های مدنظر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مدارس در بسیاری از شهرها می توانند بدون هیچ نگرانی بازگشایی شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز