اخبار مهم فرهنگ و هنر برنا

۱۴۰۰/۰۸/۱۵ - ۱۹:۰۰:۳۵
کد خبر: ۱۲۵۷۱۷۶
اخبار مهم فرهنگ و هنر برنا
اخبار مهم فرهنگ و هنر برنا امروز شنبه 15 آبان ماه به شرح زیر است.

در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی مطرح شد؛

علی نصیریان: باید سنت‌ها را با ساختارهای تئاتر امروز و مضامین اجتماعی گره زد

مراسم رونمایی از پوستر بیستمین جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی صبح امروز ۱۵ آبان ماه، با حضور استاد علی نصیریان، محمود شالویی، سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی و داود فتحعلی بیگی دبیر این دوره از جشنواره در تالار رودکی برگزار شد.

آغاز بازی اکبر سنگی، ساناز سماواتی و کریم قربانی در سریال شبکه یک؛

رابعه مدنی و خسرو احمدی جلوی دوربین «خوشنام» ها / رونمایی از تصاویر جدید

سریال «خوشنام» به تهیه کنندگی احمد زالی و کارگردانی علیرضا نجف زاده که توسط محسن کیایی فیلمنامه اولیه اش نگارش شد و فهیمه سلیمانی آن را برای گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما می نویسد تصویربرداری آن با بازیگران جدید ادامه پیدا می کند.

معرفی کتاب؛

«استبداد علم» کتابی در نقد علم‌زدگی با نگاهی به تاریخ علوم طبیعی

پل فایرابند چهره شاخص و مشهور فلسفه علم است و او را به اثر معروفش یعنی «علیه روش» (یا ضد روش) می‌شناسند و «استبداد علم» نیز یکی از مطرح‌ترین آثار این نویسنده است که از سخنرانی‌ها او گردآوری شده است.

فیلمی از سیاوش سرمدی؛

«منصور» ۱۹ آبان به سینماها می‌آید

فیلم سینمایی «منصور» به کارگردانی سیاوش سرمدی از چهارشنبه 19 آبان روی پرده سینماها می رود.

مرور آثار امین حیایی در تلویزیون

شبکه نمایش در هفته پیش رو و در بخش صحنه گران به مرور آثار امین حیایی؛ بازیگر کشورمان خواهد پرداخت.

داریوش باباییان:

از بین رفتن بودجه‌، تنها حاصل جداسازی بخش جهانی از بخش ملی جشنواره فیلم فجر است

داریوش باباییان جداسازی بخش جهانی از بخش ملی جشنواره فیلم فجر را ایده‌ای غیراصولی دانست و تأکید کرد که حاصل جداسازی بخش جهانی از بخش ملی جشنواره فیلم فجر از بین رفتن بودجه‌ بود.

جامعه شناس و پژوهشگر حوزه آسیب در گفت و گو با برنا؛

«تتلو» با وجود ناهنجاری ها از محبوبیت زیادی برخوردار است/ تبلیغات در فضای مجازی مردم را برای تماشای کنسرت به کشور همسایه کشاند

هنر هرچه محبوب‌تر هنرمند را در معرض خطر بیشتری قرار می دهد چرا که محبوبیت های یک شبه بدون عمق و ریشه مشخصا تنها محصول یک اتفاق هنری نیست بلکه حاصل پارامتر هایی است که بخشی از آن ریشه در شکنندگی، لغزش روحی و روانی و تلاطم فرهنگی است که با نشانه گیری های غیر دقیق هم به طرق مختلف هدفش را آماده تسلیم می کند. جدا از بررسی جایگاه هنری تتلو و تتلوها که برای تخمین و تشخیص استاندارد هنری شان به نقل و بحث هایی تخصصی نیاز است و البته برخی از اهالی فن، سبک کار، محتوا و مضمون کار او را تایید می کنند و در جایگاهی قرار می گیرد که نه به خاطر هنرش بلکه به خاطر جایگاه نامرغوبش در محیط غیر قابل کنترل و مدیریت مجازی به معروفیتی کاذب و خطرناک نیز رسیده است که امروز برای کنسرت موسیقی اش این حجم از طرفداران و مخاطبان را پای کنسرت می کشاند، باید گفت نکاتی در وجوه مختلف شیار ها و درز های فرهنگی وجود دارد که آن را باید در خودمان جست و جو کنیم و این آسیب شناسی حتما چیزی متفاوت با هر نوع آسیب ناهنجار دیگری است چراکه فراموش نکنیم هنر و به خصوص موسیقی ریشه در روح و روان و کالبد انسان ها دارد و اینجا ضلعی است موثر بر آنچه قرار است در آن غور کنیم. حتما این اتفاق نگران کننده مسئولان ارشد فرهنگی، مدیران صاحب میز و امضا در حوزه فرهنگ و البته خانواده هنر را نگران کرده و به فکر فرو می برد که از کی در این قافله ما خواب مانده ایم که راهزن به هرچه پیش دستش بوده رحم نکرده است. در ادامه با محمدرضا محبوب فر جامعه شناس و پژوهشگر حوزه آسیب به گفت و گو نشستیم که در ذیل از نظر می گذرانید.

گزارشی از یک سینما در یک سه شنبه نیم بهای پاییزی همزمان با اکران قهرمان؛

قهرمان سینما را تکان داد؟!

بعد از پاندمی کرونا و مهیا شدن شرایط فیلم دیدن در سالن های سینما باز هم وضعیت حضور تماشاگران در سالن ها آنطور که باید چشمگیر نبود و مشخصا کماکان شاهد این بودیم که ترس حاصل از ابتلا به ویروس اجازه نمی دهد مردم برای دیدن فیلم ها پای پرده نقره ای بنشینند. اما اکران فیلمهای دینامیت و این روزها قهرمان فرصتی را ایجاد کرده است تا گیشه سینما تا حدودی تکان بخورد. در گزارشی موضوع را با مخاطبان این فیلمها و البته مدیر اطلاع رسانی سینمای ایران در خیابان شریعتی بررسی کرده ایم.

ابراهیم حاتمی کیا برای «بانو قدس ایران» نوشت

ابراهیم حاتمی‌کیا با انتشار یادداشتی درباره مستند «بانو قدس ایران» این مستند را فیلمی تاثیرگذار دانست.

پژمان جمشیدی با تردید به اندونزی می رود!

فیلم کوتاه تردید به کارگردانی علی تصدیقی به جشنواره‌ بالی ملقب به بالیناله که با سابقه‌ چهارده‌ساله‌ خود قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین جشنواره‌ سالانه‌ سینمایی کشور اندونزی محسوب می‌شود راه یافت.

زمان اکران فیلم منصور مشخص شد+ رونمایی از پوستر

در آستانه اکران عمومی «منصور» به کارگردانی «سیاوش سرمدی» و تهیه کنندگی «جلیل شعبانی» از پوستر این فیلم سینمایی رونمایی شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از راه اندازی شورای عالی سینما خبر داد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از پروژه های سینمایی سازمان سینمایی حوزه هنری از راه اندازی شورای عالی سینما با حضور رئیس جمهور خبر داد.

سعید سهیلی فیلم «خروس دعوا» را تهیه کنندگی می کند

فیلم سینمایی «خروس دعوا» به کارگردانی امیراطهر سهیلی و تهیه‌کنندگی سعید سهیلی درخواست پروانه ساخت داده است.

فروش 214 میلیون دلاری سینماهای بریتانیا!

فیلم های «زمانی برای مردن نیست»، «ونوم» و «تلماسه» بازیگران اصلی پرده سینماها در این روزها، گیشه بریتانیا را در ماه اکتبر امسال رونق بخشیدند.

تهیه‌کننده فیلم «ارادتمند نازنین بهاره تینا»:

در تلاشیم فیلم ابتدا در ایران اکران بشود

سعید خانی تهیه‌کننده فیلم «ارادتمند نازنین بهاره تینا» تاکید کرد به عنوان یکی از تهیه کنندگان و صاحب بیشترین سهام «ارادتمند نازنین بهاره تینا» همچنان در تلاش هستم فیلم ابتدا در ایران اکران بشود.

آغاز به کار چهار نمایشگاه در خانه هنرمندان ایران؛

از معرفی دست‌سازه‌ های سیستان‌ و بلوچستان تا رمزگان‌های یک هنرمند

نمایشگاه‌های «اولین جشنواره تصویرگری جلد کتاب‌های درسی دوره ابتدایی»، «نطفه تاریک»، «دست‌سازهای بریس» و «زمانه زیستن» در گالری‌های خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.

«قهرمان» فیلم افتتاحیه جشنواره دوحه شد

فیلم «قهرمان» اصغر فرهادی یکشنبه شب به‌عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره فیلم اجیال دوحه اکران می‌شود.

نمایش «سهم زن» با متین ستوده به پلتفرم های خصوصی می آید+ویدیو

«سهم زن» تله تاتر پلتفرم های خصوصی به کارگردانی محمد قنبری از شنبه ۱۵ آبان در سایت تیوال تماشایی می شود.

 

نظر شما