از رادیو فرهنگ بشنوید؛

«ریشه در خاک» به یاد «فریدون مشیری» شنیدنی شد

۱۴۰۰/۰۸/۱۷ - ۰۸:۳۴:۰۵
کد خبر: ۱۲۵۷۹۵۰
«ریشه در خاک» به یاد «فریدون مشیری» شنیدنی شد
تصنیف «ریشه در خاک» از اشعار «فریدون مشیری» (دوشنبه ۱۷ آبان ماه ) در برنامه «با کاروان شعر و‌موسیقی» رادیو فرهنگ پخش و بررسی می شود .

به گزارش برنا؛ ‌برنامه شماره ۳۸۴ « با کاروان شعر و موسیقی» با بررسی شناسنامه ، قطعه «ریشه در خاک» اختصاص دارد، شاعر این اثر «فریدون مشیری» است.

فریدون مشیری از شعرای نوگرای ایرانی و از ادامه‌دهندگان راه نیما در دهه‌های سی و چهل و پنجاه است.

ویژگی شعرهای مشیری سادگی است. او شعرهای اجتماعی‌اش را هم در اوج سادگی سروده و باعث شده مخاطب عام نیز با آنها ارتباط برقرار کند. ریشه در خاک روایت مهاجرت یکی از دوستان نزدیک او است. او در فراق دوستش شعری سروده و او را به بازگشت به وطن تشویق می‌کند. به روزهای روشنی که از راه خواهند رسید. به تعلقی که به خاک دارد و قرار نیست هیچ‌وقت رهایش کند. ریشه در خاک روایت تمام کسانی است که با همه مشکلات می‌مانند و امید دارند روزی اوضاع بهتر شود.

آهنگسازی این اثر کاری است از کامبیز روشن روان؛ موسیقی‌دان، آهنگساز، نوازنده، رهبر ارکستر و آموزگار موسیقی اهل ایران است و بیژن بیژنی آن را اجرا نموده است و در این برنامه به چگونگی ساخت و اجرای این اثر پرداخته می شود.

همچنین آواز "ریشه در خاک" توسط سالار عقیلی نیز اجرا شده است.

برنامه «با کاروان شعر و موسیقی» به تهیه کنندگی یلدا احتشامی و گویندگی مریم واعظ پور، ساعت ۱۲:۲۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز و موج ای ام ردیف۵۸۵ کیلوهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌ شود.

نظر شما