عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

کره جنوبی در دزدی از ملت ایران با آمریکا هم دست شده است

۱۴۰۰/۰۸/۱۸ - ۱۰:۰۴:۵۹
کد خبر: ۱۲۵۸۵۳۳
کره جنوبی در دزدی از ملت ایران با آمریکا هم دست شده است
مقتدایی از همراهی کره‌جنوبی با آمریکا در دزدی از ملت ایران گفت و بیان کرد: آنها به بهانه تحریم‌های آمریکا پول مردم ایران را پس نمی دهند.برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص استرداد پول های بلوکه شده ایران در کره جنوبی با عباس مقتدایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به صورت تلفنی گفتگو کرد.

به گزارش برنا؛ عباس مقتدایی با بیان اینکه نزدیک به 8 میلیارد دلار از اموال مردم ایران در کره جنوبی بلوکه شده است و آن را پرداخت نمی کنند، گفت: مسئولان کره انواع مشکلات و موانع را ایجاد کردند تا پول ملت ایران را پس ندهند. این در حالی است که بیش از نیم قرن از مراودات ایران با کره جنوبی می‌گذرد و ایران همواره شریک خوبی برای آنها بوده است.

وی با اشاره به این موضوع که پول های بلوکه شده ایران از اموال و دارایی های ملت ایران محسوب می شود، اظهار کرد: بانک مرکزی ایران متولی امر پیگیری و پس‌گیری پول‌های بلوکه شده است. متاسفانه کره جنوبی به بهانه اینکه ایالات متحده آمریکا اجازه این کار را نمی‌دهد از پرداخت پول های بلوکه شده به ایران خودداری می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو به برخی از پیشنهادات مسئولین کره جنوبی برای پرداخت پول های بلوکه شده به شیوه ای نامناسب اشاره و تصریح کرد: گاهاً مسئولین کره پیشنهاد می کنند در ازای پول های ایران اقدام به واردات کالاهای دسته 3 یا 4 از کره جنوبی کنند که این پیشنهادات بیشتر برای رفع تکلیف از خودشان بوده است.

وی با بیان اینکه کره جنوبی می‌توانست با انواع و اقسام راه هایی که بعضی از آن ها را خود ایران پیشنهاد داده است پول های ملت ایران را بازگرداند، عنوان کرد: متاسفانه مسئولین کره کاملاً تحت تأثیر آمریکا هستند و از سوی دیگر آمریکا به هیچ وجه حقوق بین الملل را حمایت نمی‌کند، برای نمونه می‌توان به اقدام اخیر آن ها در دریای عمان برای راهزنی از ایران اشاره کرد.

مقتدایی از همراهی کره‌جنوبی با آمریکا در دزدی از ملت ایران گفت و بیان کرد: این موضوع در بالاترین سطح در میان مقامات کشور در حال پیگیری است. بدون تردید این روزهای سخت سپری خواهد شد و ملت ایران با موفقیت از این بحران ها خارج خواهد شد اما در حافظه تاریخی ملت ایران باقی خواهد ماند که کره جنوبی نه تنها نقش آفرینی منفی کرد، بلکه انواع و اقسام بدعهدی ها را مرتکب شد. ملت ایران به یاد خواهند داشت که در روزهای سخت نمی توان به کلیه ها اعتماد کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از طلب های ایران از چندین کشور گفت و اظهار کرد: در بعضی از کشورها طلب ایران به صورت جاری در حال پرداخت است، به این صورت که در ازای آن تجارت صورت می‌گیرد. در مجموع ده ها میلیارد دلار از اموال ایران در سایر کشورها قرار دارد که فشار غیرقانونی و غیر حقوقی ایالات متحده آمریکا مانع از بازگشت این سرمایه‌ها به کشور می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز