چهره ها و اخبار فرهنگ و هنر در هفته‌ای که گذشت؛

بالاخره سر و کله جیران فتحی پیدا شد/ طلاق ابوالقاسم طالبی جدی شد/ هفته‌ای یک بازیگر به عنوان مجری معرفی می‌شود/ سانسور منصور با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ بهاره رهنما باز هم حاشیه‌ساز شد

۱۴۰۰/۰۸/۲۰ - ۰۵:۵۷:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۸۸۰۱
بالاخره سر و کله جیران فتحی پیدا شد/ طلاق ابوالقاسم طالبی جدی شد/ هفته‌ای یک بازیگر به عنوان مجری معرفی می‌شود/ سانسور منصور با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ بهاره رهنما باز هم حاشیه‌ساز شد
در هفته‌ای که گذشت فروش سینما با قهرمان اصغر فرهادی پر سر و صدا شد، رونمایی از جیران حسن فتحی در راس خبرها پیچید و کماکان تغییرات در سطح مدیران تلویزیون نقل محافل است.

پر سر و صدای هفته؛ جیران حسن فتحی

خیلی‌ها منتظر هستند دوباره حسن فتحی با سریالی جدید بازگردد. بی‌تردید یکی از اتفاقات مهم در پلتفرم‌های شبکه نمایش خانگی سریال شهرزاد بود که در فصل‌های مختلف توانست جای خود را در میان مخاطبان باز کند و بسیاری از علاقه مندان و طرفداران ساخته های فتحی حالا منتظر هستند سریال جیران، را که با ترکیب متفاوتی از بازیگران ساخته شده، ببینند.

بدیهی است پخش  این مجموعه شبکه نمایش خانگی در زمان پخش خود می‌تواند دیگر رقبا را تحت تاثیر قرار دهد.

سریال تاریخی و عاشقانه «جیران» به کارگردانی حسن فتحی و به تهیه‌کنندگی اسماعیل عفیفه به زودی در پلتفرم اینترنتی فیلیمو به پخش می رسد.


مجری هفته؛ یوسف تیموری

«همزاد من» عنوان مسابقه‌ای به نویسندگی و کارگردانی مسعود حقی و تهیه‌کنندگی محسن اسدالهی است که از اواسط تابستان امسال پس از اخذ مجوز از ساترا وارد مرحله پیش تولید شده و با اتمام ساخت دکور و انتخاب کامل عوامل بزودی وارد فاز تولید می‌شود.

یوسف تیموری، بازیگر شناخته شده سینما و تلویزیون، اجرای این مسابقه را بر عهده گرفته است. این اولین تجربه اجرای تیموری پس از سال‌ها حضور در عرصه بازیگری محسوب می‌شود.

«همزاد من» با آیتم‌های مختلف و مفرح رقابتی میان دو گروه چهره‌های مطرح هنری، ورزشی و سیاسی به همراه یکی از دوستان یا اعضای خانواده‌شان و برخی اینفلوئنسرهاست. هر دو گروه در نهایت برای جایزه ۱۲۰ میلیون تومانی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

فصل اول این مسابقه ۲۵ قسمت دارد و پخش آن نیز به احتمال فراوان از اواخر آذر ماه از یکی از پلتفرم‌های داخلی آغاز خواهد شد.

اولین تجربه هفته؛ بهرام رادان با یک نقش تاریخی

بهرام رادان را به عنوان یک ستاره سینمایی می‌شناسیم که در سال‌های اخیر البته تاثیر چندانی در گیشه آثار سینمایی از او سراغ نداریم. او در اولین تجربه متفاوتش با حسن فتحی برای یک نقش خاص تاریخی آن هم تاریخ معاصر در سریال جیران بازی می‌کند. ویدیوهای منتشر شده از او در این سریال نشان از این دارد که قرار است بهرام رادانی متفاوت با همیشه را در هیبتی جدید ببینیم. در طول این سال‌ها خیلی‌ها منتظر بودند بهرام رادان دوباره به سطح اول سینما برگردد چراکه طرفداران جنس و نوع بازی رادان سال‌ها او را روی پرده سینما همان طور که باید و شاید ندیدند و قطع به یقین سریال جیرانی فرصتی است که دوباره بهرام رادان را این بار در کنار پریناز ایزدیار ببینند.

«جیران» یک مجموعهٔ نمایش خانگی در حال ساخت به کارگردانی حسن فتحی است. این سریال درباره زندگی جیران، همسر و سوگلی ناصرالدین‌شاه است. تهیه‌کنندهٔ این سریال اسماعیل عفیفه است.

در خلاصه داستان این قصه عاشقانه-تاریخی به قلم احسان جوانمرد و حسن فتحی آمده است: «زنهار که طراز و طریقت گم شده و مجاز و حقیقت به هم آمیخته. سهم رعیت کابوس است و سهم سلطان تخت طاووس.»

رادان+جیران

حذف هفته؛حذف آیت‌الله رفسنجانی از فیلم منصور 

 سکانس‌های مربوط به دیدار شهید ستاری و مرحوم هاشمی رفسنجانی از فیلم سینمایی «منصور» حذف شد.

هرچند پیش از این سازندگان «منصور» اعلام کرده بودند این فیلم سینمایی ۱۱۷ دقیقه‌ای بدون هیچ‌گونه حذف به نمایش در می‌آید، اما شنیده‌ها حاکی از آن است که ۱۷ دقیقه از این اثر سینمایی برای اکران عمومی حذف شده است.

سکانس‌های حذف شده از فیلم «منصور»، مربوط به دیدار شهید ستاری و مرحوم اکبر هاشمی رفسنجانی است که گویا به درخواست خانواده هاشمی رفسنجانی این اتفاق افتاده است.

منصور

رکوردشکنی هفته؛ قهرمان با چهار میلیارد 

فیلم سینمایی «قهرمان» به کارگردانی اصغر فرهادی در ۱۰ روز ابتدایی اکران رقم چهار میلیارد تومان در گیشه فروش داشت، رکوردی که در ۲۱ ماه اخیر بی‌سابقه است.

فیلم «دینامیت» در مدت ۴ ماه توانست ۲۰ میلیارد تومان را برای خود ثبت کند و قبل از اکران «قهرمان» پرفروش‌ترین فیلم یک سال و ۹ ماه اخیر به شمار می‌آمد. زمانی که «دینامیت» اکران شد در 10 روز اول تنها یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان فروخته بود، تقریبا نصف «قهرمان»؛ در حالی که فیلم اصغر فرهادی در مدت زمان مشابه فروش چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان را برای خود ثبت کرد.

قهرمان

طلاق هفته؛ ابوالقاسم طالبی

ابوالقاسم طالبی این روزها مشغول ساخت سریال طلاق است. سریالی که بر خلاف عنوانش قرار است به داستان خانواده بپردازد. طالبی که شنیده می‌شود این سریال را با مطالعه و وسواس بسیار کارگردانی می‌کند معتقد است: امیدوارم تلویزیون تمام آنچه در حال ساخت است را نشان دهد. اظهار نظرهای ابوالقاسم طالبی در خصوص سریالش را در ذیل می‌خوانید.

این کارگردان از مسئولان سازمان صداوسیما خواست که در زمان پخش سریال، شجاعت داشته باشند چون موضوعات آن باعث می‌شود به خیلی‌ها بر بخورد.

برخلاف آنچه از عنوان «طلاق» در ذهن متبادر می‌شود، این سریال به مسائل خانوادگی نمی‌پردازد و موضوع داستان درباره مسایل اجتماعی بحث‌برانگیز و یک درام سیاسی است که به فسادهای اقتصادی می‌پردازد.

سریال طلاق

پرحاشیه هفته؛ بهاره رهنما

بهاره رهنما در سفر خارجی‌اش با انتشار ویدیویی بسیاری از افراد جامعه را آزرده خاطر کرد که این مسئله با واکنش بسیاری از همکارانش از جمله آزاده صمدی، شقایق دهقان و... مواجه شد. بهاره رهنما معتقد بود بعد از 30 سال کار اگر فردی نتواند یک زندگی همراه با آرامش و آسایش داشته باشد بی دست و پاست در حالی که این مسئله در زندگی امروز واقعیت ندارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز