جواد مزدآبادی:

ادغام جشنواره جهانی و ملی فیلم فجر موجب صرفه‌جویی در هزینه‌ها خواهد شد

۱۴۰۰/۰۸/۱۹ - ۰۹:۰۰:۰۶
کد خبر: ۱۲۵۸۹۹۷
ادغام جشنواره جهانی و ملی فیلم فجر موجب صرفه‌جویی در هزینه‌ها خواهد شد
کارگردان فیلم سینمایی «طاووس‌های بی پر» گفت: ادغام جشنواره ملی و جهانی فیلم فجر راهگشای سینمای ایران برای حضور متعالی در بخش آثار نمایشی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها خواهد شد.

به گزارش روی خط رسانه برنا؛ جواد مزدآبادی پیرامون یکپارچی در برگزاری دو بخش ملی و جهانی فیلم فجر گفت: به نظرم ادغام و ایجاد یکپارچگی در برگزاری جشنواره ملی و جهانی فیلم فجر اتفاق خوب و تاثیرگذاری است چرا که طی این چند سال که میان این دو بخش از جشنواره گسستگی ایجاد شده بود نه تنها اعتباری به جشنواره فیلم فجر بخشیده نشد بلکه حتی قطار آن به تدریج بر روی ریل‌هایی که انتهایش دست آوردی جز خدشه‌دار کردن اعتبار ۴۰ساله جشنواره نداشته در حرکت بود.

وی افزود: علی رغم اینکه می‌دانیم تمام جشنواره‌های درجه یک در همه جای دنیا در کنار اکران آثار خود بخشی را نیز به آثار و اکران تولیدات بین‌المللی می‌پردازند بنابراین ادغام و کنار گذاشتن تفکیک‌های غیر کارشناسانه چیزی نبود که اجرایی نمودنش نیازمند تمهیدات خاصی باشد. پس با این حساب تجربه برگزاری چندساله جشنواره فیلم فجر در دو زمان مختلف نشان داد که این جداسازی اشتباه بوده است.

کارگردان فیلم سینمایی «ورود زنده‌ها ممنوع» بیان کرد: این ادغام می‌تواند مزیت‌های خوبی برای سینمای ایران داشته باشد. اینکه سبب می‌شود جشنواره فیلم فجر از سردرگمی زمانی و مکانی خارج شده و ثبات یابد و به دلیل برگزاری همزمان در هزینه‌ها صرفه جویی می‌شود و این مسئله با توجه به مشکلات اقتصادی بسیار قابل اهمیت است.

همچنین ادغام بخش ملی و جهانی جشنواره فیلم فجر می‌تواند توان و انرژی برگزارکنندگان را در یک جا و یک مسیر متمرکز کند و همه سینماگران اعم از داخلی و خارحی در یک بازه زمانی مشخص به تماشای فیلم‌های ایرانی و خارجی بپردازند.

مزدآبادی درباره جلسه شورای عالی سینما که با ریاست آیت‌الله رئیسی برگزار خواهد شد بیان کرد: باتوجه به اینکه شعار‌های آیت‌الله رئیسی بیشتر براساس عدالت محور‌ی شکل‌گرفته و متمرکز شده، انتظار می‌رود در جلسه شورای عالی سینما، مبحث برقراری تعادل و عدالت در توزیع هزینه بر‌ای تولید آثار نمایشی به‌طور یکسان برای همه در نظر گرفته شود و به نظرم یکسری ارگان‌های موازی‌کار باید حذف و یا ادغام شوند و تمام امکانات و بودجه در راستای تولیدات نمایشی به طور متعادل بین همه سازندگان آثار تقسیم شود.

این کارگردان سینما درباره فیلمنامه خود به نام «سگ‌مار» خاطرنشان کرد: هم اکنون نگارش فیلمنامه «سگ‌مار» به پایان رسیده این فیلم درامی اجتماعی آمیخته با رگه‌هایی از جنس سبک معمایی دارد و داستان دو مار گیر را روایت می‌کند که ماموریت دارند مار عجیبی که محلی‌ها نامش را سگ‌مار گذاشته‌اند بگیرند، این فیلم قرار است در سال جا‌ری مقابل دوربین برود.

منبع: میزان

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز