"بیست دقیقه سکوت" راهی جشنواره های "واجد شرایط اُسکار" شد!

۱۴۰۰/۰۸/۲۱ - ۰۲:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۹۶۸۶
بیست دقیقه سکوت راهی جشنواره های واجد شرایط اُسکار شد!
فیلم کوتاه "بیست دقیقه سکوت"، به کارگردانی علیرضا تیموری موفق به حضور رسمی در "سی هشتمین" دوره "جشنواره بین المللی فیلم کودکان شیکاگو" شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ پیمان شاه محمدی، مدیر امور پخش، فروش و روابط عمومی بین المللی فیلم کوتاه "بیست دقیقه سکوت" محصول کشور سوئد و دانشگاه هنرهای استکهلم سوئد -Stockholm University of the Arts که از معتبرترین و بزرگترین مدرسه فیلم در اروپا و اسکاندیناوی محسوب می شود توضیح داد: بیست دقیقه سکوت موفق به حضور رسمی در "سی هشتمین" دوره "جشنواره بین المللی فیلم کودکان شیکاگو" شد.

این جشنواره "اسکار کوآلیفای"، یکی از معتبرترین و اولین جشنواره ی کودک و نوجوان واجد شرایط "اسکار "در دنیا است. این جشنواره، به عنوان قدیمی‌ترین و یکی از تنها دو جشنواره فیلم کودک واجد شرایط جوایز اسکار در جهان، همیشه استانداردی استثنایی در رسانه برای کودکان و نوجوانان تعیین کرده است.

امسال اولین نسخه ی ترکیبی و متنوع این رویداد بسیار مهم است: فیلم‌ها به صورت حضوری و همچنین آنلاین نمایش داده می‌شوند تا انعطاف‌پذیری و نیازهای مخاطبان را بهتر برآورده کنند. فیلم های امسال متشکل از 270+ فیلم از 50 کشور است که شامل طیف گسترده ای از ژانرها و سبک های فیلمسازی است. تاریخ برگزاری جشنواره بین المللی فیلم کودکان شیکاگو از 5 تا 21 نوامبر 2021 در شیکاگوی آمریکا می باشد.

شاه محمدی در ادامه گفت: "علیرضا تیموری"، تهیه کننده و کارگردان فیلم کوتاه "20 Minutes of Silence" تا کنون در عرصه ی بین الملل توانسته است جوایز معتبر متعددی را کسب کند. وی برنده جایزه ارزشمند و فرهنگی جزیره اولند در سوئد و فارغ التحصیل یکی از بهترین کالج های سینمایی در اروپاست.این سومین همکاری رسمی پیمان شاه محمدی با تیموری و سازمانهای معتبر سینمایی و هنری در کشور سوئد می باشد.

وی در ادامه در مورد "جشنواره ی بین المللی کودکان شیکاگو" گفت: تقریباً 40 سال است که این جشنواره ی معتبر، معیار برتری و واجد شرایط را تعیین کرده است و از فیلم هایی در سراسر جهان تجلیل و حمایت میکند که در رویکردشان در قصه گویی زمینه جدیدی ایجاد کنند، دیدگاه های منحصر به فرد یا به ندرت شنیده شده را منعکس کنند و در نهایت، تسلط هنری و اصول و مباحث فنی را در آثارشان به نمایش بگذارند. این جشنواره یک افتخار بزرگ در عرصه ی توزیع و پخش بین المللی برای "بیست دقیقه سکوت" به حساب می آید.

Chicago International Children’s Film Festival (“CICFF”) حامی کودکان است و حقوق بشر آنها را در اولویت قرار داده و از سلامت و رفاه آنها محافظت می کند

وی در ادامه از سه حضور همزمان دیگر فیلم "بیست دقیقه سکوت" در عرصه ی جشنواره های بین المللی، نام برد: انتخاب در هفدهمین دوره ی جشنواره ی بین المللیِ" FEST – New Directors | New Films Festival" که در کشور پرتغال و در شهر ساحلی اسپینیو برگزار شد.

این جشنواره به سرعت به یکی از برجسته ترین ویترین فیلم های پیشگام فیلمسازان نوظهور تبدیل شد. اصغر فرهادی ، بلا تار ، فرناندو تروبا ، ملیسا لئو ، مارتین والش ، جو واکر ، اد لاچمن ، تام استرن ، فینولا دوایر ، آلن استارسکی ، یوجنیو کابالیرو ، این اسمیت ، دیوید مک میلان تنها برخی از مهمانان گذشته ی این جشنواره ی ساحلی بودند. تاریخ برگزاری جشنواره که به تازگی به پایان رسید از 4 تا 11 اکتبر 2021 در شهر ساحلی اسپینیوی پرتغال بود.

شاه محمدی اشاره به دو حضور مهم دیگر و انتخاب رسمی در بخش رقابتی برای فیلم کوتاه بیست دقیقه سکوت در کشور آمریکا کرد و گفت: چهاردهمین دوره جشنواره ی فیلم Charlotte"" در ایالات متحده که تاریخ برگزاری جشنواره از 13 تا 17 اکتبر 2021 در کارولینای شمالی- شارلوت بود و دیگری، پانزدهمین جشنواره و بازار فیلم "Red Rock" یوتای آمریکا. "رِد راک" به شکلی خلاقانه و کاملا معماری شده هر ساله در "یوتای جنوبی" برگزار میگردد.

در طول این سالها به سرعت به یک جشنواره ی بین المللی "با ارزش ورود بالا" تبدیل شد و در سال 2009 و 2013 در فهرست "جشنواره های برتر" مجله ی معتبر و معروف "MovieMaker" قرار گرفت. رد راک از تاریخ 18 تا 24 اکتبر 2021 در یوتای آمریکا برگزار شد. شاه محمدی در پایان گفت: این افتخار بزرگی است که میتوانیم با مراکز مهم و قابل اعتنای کشورهای مختلف دنیا همکاری فرهنگی و هنری داشته باشیم و در جشنواره های مهم بین المللی این همکاری ارزشمند دیده شود.

در فیلم کوتاه "بیست دقیقه سکوت "  Sofley Frost ، Maria Alm Norellو Tobias Aspelin به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سایر عوامل فیلم نیز عبارتند از نویسنده: علیرضا تیموری

مدیر فیلمبرداری: Robin Trolin

مدیر صدابرداری و طراح صدا: Therese Gylfe

آهنگساز: Jakob Lindhagen

روابط عمومی بین الملل و ساخت تیزر: پیمان شاه محمدی

محصول: Stockholm University of the Arts

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز